Diğer 3D Programları : c4d character rigleme teknikleri arıyorum?

c4d character rigleme teknikleri arıyorum?
msaricayemre karadagg

arkadaşlar c4d character rigleme ile uğraşmaya başladım.bu konuda yeniyim rigleme ilgili kullanışlı ve gerçekçi teknikler,pluginleri varsa ders tutorial paylaşırsanız sevinirim.örnek bir videodaki insan hareketlerini alıp c4d kullanabilirmiyim.


Süphesiz Sen Sen Değilsin
2012-02-13 17:25:37
  • Offline
  • Erkek
slmlar. c4d de hangi
ozgozoozgozoAvatar

slmlar.
c4d de hangi versiyonu kullanıyorsun bilmiyorum fakat r 11.5 versiyon ve önceki versiyonu için "mocca" ve "cactusdan" plugini vardı rigleme ile ilgili olarak.
r12 ve özellikle r13 de mocca ve diğer bazı pluginler yerine çok kullanışlı c4d ile birlikte gelen özellikler hazır olarak geldi.Yani son versiyonlarda temel rigleme de plugine pek gerek kalmıyor.
youtube de karakter riglemeyi en başından anlatan bolca video mevcut msaricay.
"örnek bir videodaki insan haraketlerini c4d de direk animasyon şeklinde kullanma imkanı varmı" diye sormuşsun, yanlış anlamadıysam eğer, evet var fakat bu olay sadece c4d ile ilgili değil. Ve bildiğim kadarıyla bu şekilde animasyon hazırlama vb. durumlarını türkiyede yapan duymadım. Hollywood da kullanılıyor.(ör: yüzüklerin efendisi, district) bahsettiğin bu işlem için bırak c4d pluginlerini direk sadece bu iş için ayrı program kullanıyorlar. Tavsiyem o olaya sonra uğraş derim:)


www.ozzgo.net
2012-02-24 12:48:33
  • Offline
  • Erkek
yardımların ve önerilerin için
msaricayemre karadagg

yardımların ve önerilerin için teşekkürler kardeşim.o hollywod da kullanılan tekniğin adını merak ettim kardeşim bilgin varsa paylaşırsan sevinirim.


Süphesiz Sen Sen Değilsin
2012-02-24 22:04:57
  • Offline
  • Erkek
Teknikten kastım şöyle birşey:(District
ozgozoozgozoAvatar

Teknikten kastım şöyle birşey:(District filminden) http://www.youtube.com/watch?v=YdUWRhxYapY (Çok kabaca, dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım; Bilgisayar ortamında kullanılacak/işlenecek bölge/hareketli nesne ki bu filmde yaratığı yapmak için üzerine gerekli "elbise" giydirilmiş insan oluyor,"referans" olarak kullanılır. Elbise üzerinde "anahtar referanslar" diyebileceğim belirteçler vardır o noktaların/belirteçlerin koordinatları işlenmek üzere bilgisayar ortamına alınır, 3d yapı o belirteçlere uygun şekilde yapılır,düzenlenir(uygunluktan kastım mesela 3d olarak yapılan nesnenin, bu filmdeki yaratığın özellikle eklem yerleri, filmdeki insanın eklem yerlerine yapıştırılan belirteçlere göre tasarlanıp, çakıştırılır.) Compositing denilen durum kısmen bu diyeyim ben.
Ve bunlarla birlikte, bilgisayardaki 3d programında kullanılan kameranın hareketinden kaynaklanan koordinatsal değişiklik(yani kamera hareket ettikçe x,y,z koordinatları değişmesini kastediyorum) ile film çekiminde kullanılan kamerenın koordinatsal değişikliği, sayısal olarak eşitlenir.
Ki bunada kabaca match moving desem doğru olacak.
Daha sonra ışık vb. düzeltmeler, "gerçekçiliğe döküm" olayları yapılıyor, bu olay 3d nesne, yaratık içinde geçerli.
Arkadaşım linkteki videoyu izledikten sonra "gaza gelip", bende yapayım gibi bir çoşkunluk hissedersen başlangıç olarak öğreneceğim programları(bazıları plugin olarakda var) bildiğim kadarıyla yazayım(inş. senide holywood da görürüz:) );
- after effect (2d match movingde yani z koordinatını, görmezden gelirsen iyi sonuçlar veriyor)
- bojou (tavsiyemdir.. Ayrıca Cinema4d için bunun alternatifi vardı adını hatırlayamadım. youtube de dersleri var bu arada.)
- Nuke (hiç bulaşma derim, çok iyi bilen zaten türkiyede sanırım durmaz:) )
- Birtane daha 10-20 bin dolarlık bir program vardı onunda adını hatırlayamadım:) kusura bakma.(programın yaptığı iki kamera(sanal ve gerçek kameraların) koordinatını hızlıca eşitlemek, ayarlamaktı.Sanırım neredeyse eş zamanı olarak ayarlıyordu.)

Şuan aklıma gelen bunlar, umarım azçok yardımcı olmuşumdur. Yanlış bilmiyorsam, şuan hollywoodda adamlar şöyle yapıyor artık, 3d ortamda bir yaratık oluşturuluyor, gerçek ortamda bir kişi o canlıyı "temsilen" hareket ediyor, rol yapıyor ve eş zamanlı olarak 3d platformdaki yaratığa hareket(animasyon diyelim) kazandırılıyor ve kameraların koordinatları da direk ayarlanıyor. 1-2 yıla kadar çıkacak olan Hobitler filmi sanırım bu yöntemi kullanıyordu.(Kullandıkları program adını bilmiyorum, öğrenmekte istemiyorum:)) )
Tabiki Türklerden bu tarz işleri yapan kişiler vardır. Sanırım bunlardan birisi Kuban Altan(arog filminde görev almıştı galiba).Bir türk daha var baya sağlamdır kendisi, ismi aklıma gelmedi holywooddaki çok filmde görev aldı/alıyor(altın tozu filmi örnek)

İyi çalışmalar.


www.ozzgo.net
2012-02-25 17:39:30 Edit:2012-02-25 17:51:53
  • Offline
  • Erkek
ayrıntılı ve açıklayıcı bilgilerin
msaricayemre karadagg

ayrıntılı ve açıklayıcı bilgilerin çok saol kardeşim bende youtube bir kere karşılaşmıştım senin dedigine benzer bir şey ama detaylarını ve nasıl yapıldıgını anlatmıyor animasyon süresini anlatan kısa bir video idi.kişiye yeşil kıyafet giydiriyorlar kişinin x y z kordinatlarını takip ettirerek 3d modeli eşitliyorlar bunu anlatan detaylı bir ders bulamadım en azında bu dersi.neyse araştırmalarıma devam edecem ama normal character rig olayı ile bir animasyon olayı baya uzun ve zahmetli olacak diye farklı yollarına bakıyorum.


Süphesiz Sen Sen Değilsin
2012-02-25 22:16:50
  • Offline
  • Erkek
xbox 360 kinetic diye
msaricayemre karadagg

xbox 360 kinetic diye bir icat var youtube aratırsanız oyunlar için yapılan bir teknoloji oldugunu kolayca anlayabilirsiniz.aşağıdaki video`dan anlayabileceginiz üzere arkadaşın yaptıgı hareketler max`e aktarabiliyorsunuz. ama ben c4d aktarmak istiyorum araştırmalarım devam ediyorum uygun çözümler bilen varsa yazarsa sevinirim.

http://www.youtube.com/watch?v=_PtxfRpCBHE
http://rock-vacirca.blogspot.com/2011/02/creating-sl-animations-using-kinect.html
c4d için bir plugin buldum ama inceliyorum
http://www.908lab.de/object%20Object/


Süphesiz Sen Sen Değilsin
2012-02-29 16:14:33
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!