Diğer 3D Programları : Cİnema 4d Blue Print
Arkadaşlar Blue Print kavramını bilmeyen 3d tasarımcı yoktur heralde.(önden yandan arkadan üstten her açıdan verilen resimi ağlama yeteneği diye bilirim :D) Yanlız ben bu resimleri photoshop cetveli ile milim milim bölüyorum.Cinema 4d ye yerleştirip resim boyutlarında plane ayarlıyorum.Çizim yaparken üstten arabanın kaputunun bitişini çizdiysem önden bakınca daha kaputun bitişine gelmemiş yani bir kayma söz konusu.Önden ve arkadan görünümü aynı,yandan ve üstten görünümü aynı boyut yapsam bu seferde resimin içindeki çizgiler büyüyecek ve sorun çözülmeyecek gibi geliyo.Acaba çizilerdemi hata var yoksa ben kestiğim boyuta göre plana olusturdugumdan böyle mesela
Front:1400*500 (atıyorum)
Back:1400*468 boyutlarındaki resimleri aynı boyutlarda planeleremi atmalıyım?Yoksa BACK ide 1400*468 mi yapmalıyım?
- Offline
- Erkek
Örnek bir ekran görüntüsü gönderebilirmisin
- Offline
- Erkek
Önden ve yandan görünümde dikkat ederseniz çene birinde tam otururken diğerinde böyle yarım görünüyo.Yandan görünümde noktaları çene çizgisine getirince bu seferde önden görünümde bakıyorum çene up uzun oluyo.Çizimde üstten görünümdede sorun var yapabildiğimce yandan ve önden görünümle yaptım. (yandan önden görünüm derken resme göre ön,yan "front ,top yazılarına bakmayın")
Bu arada Burada Resim boyutu ile planeler aynı boyda boyutları yazıyorum.
Önden görünen:178x237
Yandan Görünen:224x237
Üstten Görünen:174x229
Photoshop cetvelle ayırdım resim boyutları böyle oldu.Aynı boyutlarda planelere oturttum.
- Offline
- Erkek
cvp geç oldu özür.
Öncelikle şunu belirteyim ajan0744 arkadaşım, ben c4d kullanıyorum fakat blueprint vb. yöntemlere ilgim olsada, şimdiye kadar hiç bu yöntemle çalışma yapmadım.
- Farklı açılardan çizilen yüz resimlerini aynı boyutlarda planelere mi atmalıyım demişsin;
Hayır bu gerekli değil, burada önemli olan sadece farklı açılardaki bu resimin sınır noktalarının (sağ, sol, oncen ve arkadan gibi) birbirine çakışması önemli. Yani örneğin, plane de kullandığın resimdeki yüzün tepe noktası veya sağ ve sol uç sınır noktaları aynı hizada olması gerekiyor.Planlerin boyutları farklı yada aynı olması önemli değil. Yeterki o planelere eklediğin resimlerin orantıları bozulmadan, uç noktaları aynı hizada olsun yeter.(Aynı boyutlarda plane kullanmak ve aynı boyutlarda resim kullanmak tabiki seni zahmetlerden kurtaracaktır)
- Birde yanlış görmüyorsam çalışma ortamında iki plane var(yan görünüm ve önden görünüm resimleri) bu iki plane birbirine tam ortada kesişmeli, sanırım senin sahnende planenin birisi diğer planenin tepe noktasında(ucunda) bulunuyor(resim1). Bu planeler birbirlerinin ortalarında olursa daha rahat ve sorunsuz çalışılıyor diye biliyorum.Genelde bu şekilde yapıpyorlar.
- Birde bazı derslerde gördüysen, özellikle yüz modellemede, 3 boyutlu objelerden modellemeye başlanıyor, yani düşük poligonlu küre yada çok segmentli küplerden.. Düz, direk plane ile modelleme genelde araba vb. gibi katı modellemelerde kullanılıyor.
-Ne kadar bilgin var bilmiyorum ama son olarak söylemek istediğim, bu çalışmayı nerede kullanacağını bilmiyorum ama fazla sayıda poligon görüntü kalitesini değiştirdiğini bilirsin sanıırm. Modelleme sonunda azda olsa Hypernurbs Subdivide kullanmanı öneririm.
Bilgim kadarıyla söyleyeyim benim gördüğüm sendeki sorun sadece planye yada planelere eklediğin resimlerdeki boyutsal orantısızlık ve iki planeyi birbirine orantısız çakıştırman.
Umarım az çok yardımcı olmuşumdur. İyi çalışmalar arkadaşım.
- Offline
- Erkek
Araba modellemede aynı sorunları yaşıyorum. Nedenini bilmiyorum. Kendim C4D ve PlugIn olarak Spline Patch 2.5 kullanıyorum.
Senin Ekran kartın nedir? Benimki ATİ Radeon. Belkide ATİ sorunu olabilirmi? Bilmiyorum.
- Offline
- Erkek
C4d yazılımında üstten, önden ve yandan görünümleri, planeye gerek duymadan yerleştirebilirsin
Viewport penceresinde
Edit/Configure yi seçtiğinde
Attributes penceresinde geçerli olan sahnenin özelliklerinden
Back sekmesine geç
image: bölümüne ilgili resimi ata. Top Viewport da isen üstten görünüm gibi
- Offline
- Erkek
Evet. Zaten bu işler böyle yapılır. Problem onda da çıkıyor. Sorun bu.
- Offline
- Erkek