Diğer 3D Programları : Substance Painter için mapler nedir ?
Arkadaşlar 3ds max te hazırladığmız nesneye gerekli materyalleri unwrap UV sini vs. ayarladıktan sonra substance painter a atıyoruz ama yabancı adamlar normal map ve farklı isimlerde 4 5 tane daha map ile çıkartmışlar dosyayı onlarıda tanıtıyorlar o mevzu nedir o mapler ne işe yarar vray kullanıcısı olarak o mapleri nasıl çıkartırız bilen varmı ? ayrıca bunu zbrush danda çıkartıp substance a atanlar var.
- Offline
- Erkek
Tam anlaşılmıyor. Hangi video da mesala.
- Offline
- Erkek
videolarda görmüş olduğun maplar farklı etki ve efektlerin kontrollü şekilde modele giydirilmesidir örneğin belli alanların ışığa nasıl tepki vereceğini belirlemene imkan sağlar yada modele işlenmemiş bazı tedayların yine bu maplar sayesinde model üstünde durmasını sağlar bu sayede düşük poligonla yüksek detaylı görseller almış olursun bu sebeble maplar 3d için çok önemli bi konudur.
- Offline
- Erkek
Normal Map, Specular Map ve AO Map lerden bahsediyosun galiba. Bu mapleri kullandıktan sonra render aldığında 3D görünümü elde ediyorsun gerçek den varda sen resmini çekmişsin gibi oluyor. Bunun için Hight Poly modelleme yani yüzeyleri çok ayrıntılı model bide aynı modelin Low poly modelini yapıyorlar. Hight Poly modeli Low poly modele transfer ediyorsun bütün maplerini program oluşturur. Oyunlar hep böyle yapılır oyuncunun bilgisayarını yormasın ama güzel görüntü olsun diye. Maya ve Mudbox da bunu yapmak çok kolaydır.
Alttaki videoda çok güzel bir örnek var
https://www.youtube.com/watch?v=0cgRkm-eLIw
- Offline
- Erkek
painter da texture işi yapmak istiyorsan curveture map`e de ihtiyacın var.
- Offline
- Erkek
anladım teşekkürler ama şimdi ben zbrush da veya 3ds max te modellediğim nesneyi boyamak için bu maplere ihtiyacımmı var ? mecburimi yani yoksa sektöre göremi ? mecbursam nasıl oluşturuyorum bu konuda bir eğitim videosu felan varmı ?
- Offline
- Erkek
boyamak için olmazsa olmaz değil ama tam bir EZİYET olur onlar olmadan
- Offline
- Erkek
- Boyamak için yalnızca diffuse(color, base) map`e ihtiyacın var.
- Modelinin ışığa göre yüzeyinde gölge etkisi olmasını istiyorsan normal map`e ihtiyacın var.
- Tesellation, micro displacement gibi efektlerden istifade etmek istiyorsan height(ya da displacement) map`e ihtiyacın var.
- Modelinin duruşuna göre "atıyorum" kir, çamur gibi efektler üretebilmek için position map`e de ihtiyacın olacaktır. Bu map modelinin pozisyonunu efekt maskesine işler.
- Modelinde yer yer parlak ve mat yüzeyler istiyorsan roughness(ya da gloss) map`e ihtiyacın var.
- Modelinde yer yer metalik yüzeyler istiyorsan metallic map`e ihtiyacın var.
- Modelinin çıkıntılı kısımlarına özel efektler (soyulma, hasar, pas) vermek istersen curvature map`e ihtiyacın var. Ayrıca thickness map de sahte sub surface scattering üretmede faydalı olacaktır.
- Offline
- Erkek
hunturk 3ds max te map oluşturmayı materyali yapıyorumda bu saydıklarını nasıl oluşturup dışarı aktarıp substance da açıcam ? yani zor karışık birşeyse bunla ilgili bi video varmı ?
- Offline
- Erkek
Bu saydığım map`leri Substance Painter senin ona göstereceğin high-poly modelden oluşturacak ve low-poly modeline bindirecek.
Örneğin elinde high-poly vazo modelin var. Bunun low-poly versiyonunu üretip (mesela retopoloji araçlarıyla) substance painterin ilgili alanlarına girip, "bake" diyorsun s. painter bu map`leri sana üretiyor. Bir manada high-poly`nin detaylarını low-poly`e aktaracak baking işlemini yapıyor. Sen ayrıntıları ve ileride işe yarayacak yan map`leri aldıktan sonra modelini boyuyorsun vs. Substance painter`in olayı da bu zaten, boyamak. Elde ettiğin sonuçtan memnun kalırsan texture`leri export edersin ve 3d studio max`da mapleri ilgili materyale tanımlayıp tekrar render edersin.
Buraya örnek bişiy koydum bir bak:
https://imgur.com/a/LhozH
- Offline
- Erkek