Ders İstek : belirli bir noktaya bakan nesneler
merhaba arkadaşlar
2.5d dış mekan tasarlıyorum..
burda ağaçlar 3d değil 2d olacak hem performanstan kazanmayı hem de farklı bir görüntü elde etmeyi planlıyorum..
tahmin edersiniz ki hareket olan bir mekan içersinde 2d objeler kullanmak bazen sıkıntı oluyor..
burada yardım istediğim konu ağaçların belirleyeceğim bir noktaya. objeye. veya kameraya doğru sürekli bakması..
- Offline
- Erkek
hangi programı kullanıyorsunuz bilemiyorum fakat Maya`da aim constrain kullanabilirsiniz. biraz araştırırsanız scriptleri de mevcut, yazması da çok zor değil zira.
Diğer programlar için de benzer menuler vardır eminim
" *** always face camera" diye aratsanız her program için bulabileceğinize eminim
- Offline
Max kullanıyorum..
scriptlerle aram hiç iyi değil malesef..
animasyon kısmında biyerlerde olması lazımdı sanırım..
bulacagım ama yakındır..
- Offline
- Erkek
PF Source ile istediğinizi yapabilirsiniz. Internetten PF Source Shape Facing look at camera/object derslerine bakabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
forest plug-in
- Offline
- Erkek
cok teşekkurler .. deneyecegim ;)
- Offline
- Erkek
"Look at constraint" i kullanabilirsin. Objenin istediğin yere yönelmesini ya da bakmasını sağlar...
- Offline
- Erkek
RPC ya da Forest Pack gibi pluginler işinizi kolaylaştırır. İçlerinde modelin kameraya bakması için seçenekler mevcut. Eğer plug in kullanmayacaksanız da "look at constraint" kullanımı çok kolay, tam olarak istediğiniz işi yapıyor. Sahneye bi dummy ekleyip constraint ile ağaçları sadece tek eksenden dummy nesnesine bağlarsanız farklı kameralardan render edeceğiniz zaman sadece dummy yi kameranın olduğu yere taşıyarak ağaçları kolaylıkla döndürebilirsiniz.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek