3ds Max : kıvrım modelleme
http://f1205.hizliresim.com/x/f/5ttkl.jpg
yukarıdaki resimde koltuğun arka yan köşelerinde kıvrımlar var; işte bunu nasıl modelleyebilirim? ya da modellemeye gerek yokta bunu displace veya bump kanalına atayacağım uygun bitmap le mi yapılabilir? takıldım kaldım...
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim. video dakinin aynısını daha önce yapmaya çalıştım ama hiç de iyi olmadı ya da ben beceremedim. sanırım dediğiniz gibi el ile tek tek kıvrım yaratmayı deniyeceğim. daha kısa bi yol varsa onu da duymaya hazırım:)
- Offline
- Erkek
unwrap uwm konusunu arastır. sonra kaplamanın o kırışık yerini modelin tam üstüne o teknikle getir. sonra displacement map uygula.displacement veya bump map konularını arastır.ve bu teknik ile render al. o koyu yerler viewportta binlerce çizgi gözükmeden sadece renderda varmıs gibi gözkücektir. hem viewport hızı ve calısması için uygun hemde yapımı pratik ve basarılı
- Offline
- Erkek
tşk ederim bende öle yapmayı düşünüyodum şimdi, öbür türlü zaten yapamadım.
- Offline
- Erkek
öbür türlü yapcaksan zbrush programını yükle onunla yap maxe at o daha kullanıslı o yöntemde :) ama cok ugrastırıcı sıkıcı ve zaman kaybettirici bi teknik. ama insan yüzü filan yapmak için tabi iyi
- Offline
- Erkek
zormu grafik tabletsiz zbrush kullanmak
- Offline
- Erkek
bu seferde edit unwrap penceresinde move çalışmıyor:)o da güzel.
- Offline
- Erkek
doğru anladıysam eğer, polyselect seam belirliyormuş onu da örendim şimdi, güzel bi özellik.
- Offline
- Erkek