3ds Max : Gizmonun ortasındaki şey
Arkadaşlar maxin önceki sürümlerinde sanırım bu zımbırtı yoktu. Edgeleri birbirine tutturmada bana zorluk cıkaran bu dairesel zımbırtıyı yok etmeye calısıyorum. kırmızı daire içine aldığım zımbırtı yani. resime bakınca daha iyi anlarsınız. amacım mavi daireyle isaretledigim yerdeki vertexi yukardekiyle beraber tutturmak. ancak o gizmonun ortasındaki küçük çemberimsi zımbırtı direk yeşil bir çizgi dogrultusunda otomatikman ortaya tutturuyor.. onu nasıl yok edebilirim? bilen birileri var mı ?
http://imageshack.us/photo/my-images/684/86548985.jpg/
- Offline
- Erkek
tam o merkezden tuttunmu her yöne serbest taşırsın.Sorunu tam anlamadım.Ama o iki vertex si birlikte secip taşıyabilirsin.Senin sorunun yukardaki view penceresinden local vs seçmek olmasın max açık değil bakacaktım ama
scale yanındaki pencerede screen mi yazıyor.bak bakalım.
- Offline
- Erkek
hayır screen da değil. onunla ilgili değil. gizmonun ortasında bi daire var o daire normalde yoktu eskiden. sanırım yüksek sürümlerde mevcut.sorum şu mavi çemberle gösterdiğim noktayı yeşil artı işaretinin oldugu yere tutturmam lazım. bunu yaparken iki noktayı seçerek yapmam lazımki köşeler tutsın diye.resimde dikkat edersen iki vertex seçili kırmızı yanıyorlar.o iki vertexi seciyorum mavi daireli vertexin oldugu yerden sürükleyerek yeşil artı olan yere götürüyorm sürükleyip.ama görüldügü üzere ortada yeşil bi çizgi cıkıyor tam ortaya kilitliyor.o gizmonun ortasındaki daire yüzünden tam ortaya kitliyor
- Offline
- Erkek
ben ne yapmak istediğimi biliyorum. o yüzden kafa karıstırmadan daha sade sorayım. kırmızı çember içinde gösterdigim daireyi yok etmek istiyorum. onun bi ismi vardır mutlaka. gizmonun tam ortasında :/
- Offline
- Erkek
ben hala 2010 kullanıyorum.Belki yüksek versiyonlar vardır.
Motion menüsünde(tekerlek şeklindeki) assign controller bölümünü aç ve ordan mouse ile positions seç daha sonra üstteki soru işaretine bas
karşına gelen pencereden positons xyz ´ i seç ve make default dedikten sonra bak bakalım
- Offline
- Erkek
2011`den itibaren "snap" tool yenilendi. klavyeden "s"ye basarsan o yuvarlaktan kurtulursun.
- Offline
- Erkek
şahin bey sorumun çözümü o da değil malesef. o dediğim daireyi yok etmiyor. ahmet bey s ye basınca snap kapanıyor . bidaha basınca acılıyor. ben snap açık olmasını istiyorum :D snap açıkken o ortadaki daire cıkmaması lazım. onun bi ismi ve yok etme taktigi yokmu =
- Offline
- Erkek
O daire sadece snap açıkken oluşuyordur.Snap açık olduğunu gösteriyordur. belki senin sorunun o değildir.
- Offline
- Erkek
Maalesef 2011`deki snap o şekilde kullanılıyor. Bunun haricinde yukarıdaki bar`da bulunan snaps toggle`a sağ tıklayarak vertex`i işaretleyip diğerlerini kapatırsan ya da nasıl rahat kullanıyorsan o şekilde ayarlayarsan yardımı dokunacaktır. bir de "alt+D" kombinasyonuyla axis constraints`i açabilirsin.. Açıkcası bu yeni snap bana göre daha kullanışlı ama biraz alışmak gerekiyor ilk başta..
- Offline
- Erkek
evet ztn snap açıkken olusuyo ama içine ediyor keyfimin. o yeni bi özellik ve neden yapmıslar anlamadım. gereksiz ve cok aptalca. istedigim noktayı tutu sürükleyince ortasından anlamsız bi çizgi çıkıyor ve köşeden köşeye tutturmama izin vermeden direk ortasına tutturuyor hedefimin. snapta vertex mod seçili . o konuları cok iyi biliyorum. ztn maxde amator kullancıı deilim. o snapın ortasındaki daire çok lanet ve gereksiz ://
- Offline
- Erkek