3ds Max : obje sayısı ve render süresi
merhabalar arkadaşlar, sahnedeki obje sayısı render süresine etki eder mi?
yani objelerin ayrı ayrı olması yerine birbirlerine attach edilmiş olması arasında bir fark olur mu?
- Offline
- Erkek
İyi düşünce, bi test yapaym 2dk, ama pek sanmıyorm etki edeceğini sadece hesaplama kısmından biraz kâr edilebilir
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Normalde olmasi gereken o, matikli olarak dusundugumuzde eger sahneyi optimize etmek istiyorsak àttach(tek obje )her zamana avantajli olacak, render islemi basladiginda her objenin modifier stack, kaplama...vs gibi ozelliklerini ayri ayri hafizaya alip yazmasi ayri bir zmaan, ya da tek obje olup multisuub kaplama ile bir seferde hesaplamasi ayri, nekadar optimize okadar hiz...
-Objenin topology si ve ic ice gecmis yuzeylerin durumu, gorunmeyen yuzeylerin silinmesi
-kaplamanin kopleks durumu(raytrace ayarlari ve gereginden fazla sisirilmis raytrace ayarinin giderilmesi)
-kaplamalarin boyutu
gibi simdi aklima ilk gelen ozellikler hep render suresini etkileyecektir.
Not: Maya da `Run render diagnostic`diye bir secenekle ne gerekli ne gereksiz gibi bir cok ozelligi mentlray icin gorebiliyoruz. Eminim ki max icin bu vardir buna gore orta degeri ulunaiblir(shadow map ayari...vs vs) eger olmasa bile bir scriptle cozulmus olsa gerek.
iyi calismalar
Ege Y.
- Offline
- Erkek
test için teşekkürler Soner bey, teste göre anlaşılan pek süre farkı olmayacak, kazanılan süreyi attach yapmak için harcayacağız :)
@Ege, ek olarak söyleyebileceğim ışık kaynakları var. birden fazla kullanılması, bunun yanında ışık çeşidi de fark ettiriyor süreyi.
- Offline
- Erkek
%04 gibi bir kazanç oluyor, bunu animasyon, yada büyük projelerde uygularsak o 5sn kazanç ,,1 güne bile çıkacaktır
- Offline
- Erkek