3ds Max : wall yerıne box ıle...
wall (duvarı) hazır pencereyle ılışkılendırdıgımızde pencere yuvası otomatık olarak acılıyor . aynı olayı hendı çizdiğimiz cisme uygulamak mumkunmudur. ornegın box ıcıne yıne box kullanarak modelledıgımız bır pencereyı ılıskılendırmek ve pencerenın bulundugu haznenın otomatık acılması
- Offline
- Erkek
kimse bılmıyor galıba yada bolean dısında baska secenek yok
- Offline
- Erkek
bende cephe üzerine çalişiyorum bu kapı pencere boşlukları boelan ıle açilirsa fazla edge oluşturuyor buda daha sonra duvar uzerınde yapacagın işlemleri zorlaştiriyor boelan yada proboelan kullanırsan bu sorundan kurtulmak mumkun değil gibi duruyor
Peki senin bahsettıgın wall ile pencere nasıl ilişkilendiriliyor ve daha sonra fazla edge olusmuyor mu
- Offline
- Erkek
ace extended bolumunde wall var duvar hazır . ve aynı sekılde wındows yada door bolumunde kapı ve pencere seceneklerı var . ılıskılendırme sadece programın pencerelerı ve programın sundugu duvarla bırlıkte kullanılıyor. 3smax da araçlar bolu (ustte) select and lin butonu var undo ve redo butonlarının hemen yanında. wall cızdıkten sonra ıstedıgın bı noktaya hazır pencere yada kapı cızıyosun select and lınk aracı nı secıp kapıya basılı tutup duvara surukluyorsun .duvar br delık acmıyor yada ekstradan segment olusturmuyor bolean gıbı.ama renderda ornegın pencerede cam varsa cam gorevını goruyor yıne . oldumu olmadımı dıye bakmak ıstersen kapının ayarlarında open secenegı ıle kapıyı acabılır ve duvarın kapı hızasında olmadıgını gorebılırsın. yapamazsan resım eklerım
- Offline
- Erkek
birinci nesneyi mesh çevir
ikinci nesneyi(bir den fazla ise attach birleştir) mesh çevir
bir den proboolean tıkla ikiyi çıkar böyle yaparsan segmnet fazladan atmaz
yada front ekranından rectangle çiz pencereler içinde rectangle
bir tanesini editable spline çevir diğer rectangle yada line birleştir attach le extrude ver fazla segment olmaz bütün spline aynı hizada ve kapalı olsun
kolay gelsin
- Offline
- Erkek
Aec Extended`daki wall aslında çok kullanışlı fakat çok problem çıkardığı için tavsiye etmiyorum. Boolean zaten hep problemlidir...
Ben apartmanı şöyle yapmanızı öneririm.
Apartmanın bir cephesi boyutunda bir plane çizin. Sonra cephede pencere boşlukları kadar delikler açın(cut komutuyla segmentlere ayırdıktan sonra pencere boşluğu olacak polygonları silerek yapacaksınız bunu). Daha sonra pencere boşluğu olan kenarları(Border modundayken) shift tuşuyla içeri doğru itin. Binanın diğer duvarlarını yapmak için planenin en dış kenarlarını da shift ile uzatın.
Umarım anlatabilmişimdir :) .
- Offline
acaba pencereyi actıktan sonra resimdeki gibi olusan 3 edgeyi tek edge yapabilirmiyiz
http://img51.resimup.net/di/XBYD.jpg
- Offline
- Erkek
burda yazılan çoğu yorum duvar (yuzey) da yenı bır polgon olusturmak tan bahsedıyor. benım dedıgım wall ıle pencere arasındakı uyumlu ılıskılendırmeyı . kendı olusturdugumuz cısımlerde uygulamak .bunun mumkun olması lazım dıye dusunuyorum. fazladan noktayla yada bolean denen lanet olası pislikle :D uyraşmaya gerek kalmıyor .ve kullanımı basıt .bu olayda kapıyı veya pencereyı oynattıgınızda acılan yuva kapının yenı konumuna gore yenıden olusuyor.kapıyı takıp edıyor .kapıyı yada pencereyı yanlıs actıgnızda tekrar vertexlerı cek yada bır ışlem gerekmıyor. boyle bır yontem yok ıse scriptle yapılabılır dıye dusunuyorum. olsa mımarı modellemede mükemmel olacak
- Offline
- Erkek
Wall var ama sizin yaptığınız pencereyle değil de Max`in kendi pencereleriyle kullanırsanız çalışır. Ama dediğim gibi. Bence çok problemli bir araç. Bir tutorial araştırın isterseniz.
- Offline
O dediğin max ta yok.Ya booleana bulaşmadan çalışacaksın yada script oluşturacaksın.
http://vimeo.com/13671631
http://www.kxcad.net/autodesk/Autodesk_MAXScript_Reference_9/How_do_I_align_the_UVW_Modifier_s_Gizmo_to_a_selected_face_.htm
http://www.kxcad.net/autodesk/Autodesk_MAXScript_Reference_9/Point3_Values.
yada boolean işlerini solid te halledip sahneyi max sa taşıyacaksın.
Kardeşşş
- Offline
- Erkek