3ds Max : adaptive subvision mu adaptif QMC mi fixed mi?
bu üçü arasındakı fark nedır hangısı nerelerde kullanılır .
- Offline
- Erkek
adaptive subvision test render`ları için daha iyi oluyor
adaptif QMC ve fixed final renderları için kullanıyorum duruma göre değişiyor,youtube tan yararlanmalısınız,çok işe yarıyor.kolay gelsin
- Offline
- Bayan
üçünüde aynı sahnede denemende fayda var kardeşim
- Offline
- Erkek
@Nilay82,, hiç 3dsmax kullandınızmı, fixed falan :)
Fixed:en kötü sonucu verir, pixel pixel kötü renderler için bire bir, genelde test render için kullanılır... fixed ile final render alıyorum diyen bi sensin sanırım
Antialiasing,nedmeek önce ona bi bakın..kısa bi özet geçeyim, pixelleri bir birine bağlarak yumuşatma işlemini görür kısa olarak..
bu kısım o parametreleri içerir
Fixed :En basit sampler seçeneğidir. Pixel başına daima aynı sayıda sample koyar.. Bu seçilirse hemen aşağıda Vray Fixed İmage sampler başlığıyla parametreler açılır.Buradaki subdivs seçeneği Pixel başına düşen sampler miktarını gösterir.sayı 1 ise sample pixelin ortasına yerleşir. Birden fazla ise pixelin içine dağılır. Yüksek subdiv miktarı yüksek kalite uzun render süresi demektir.Subdivision miktarının karesi kadar sayıda pixele sampler koyar
Detaylı kaplamalar ve area shadow motion blur varsa kullan. Yavaş ve kalitesizdir. Bunu eliyorum
Adaptive DMC (Deterministic Monte Carlo) : Pixellerin yoğunluğuna göre değişen sayıda sampler uygular.Bu uygulanırsa pixel ve en yakın komşusu arasına yoğunluğa göre sampler koyar.Çok detaylı imajlarda tercih edilmelidir ( Vray Fur gibi).Adaptiv Subdivisiondan daha az ram harcar.
Belki de bu üç seçeneğin en iyisidir denebilir.
Bu seçilirse hemen aşağıda Adaptive DMC image sampler başlığıyla parametreler açılır.
Buradaki parametrelerdeki ;
Min Subdivs : Uygulanacak minumum sample sayısını yazabilirsiniz. 1 den fazla olmayabilir ( çok ince detaylar yoksa) subdiv miktarının karesi kadar sample uygular.
Max Subdivs : Uygulanacak maximum sample seviyesini kontrol etmemizi sağlar.
Use DMC Sampler threshold : On durumundaysa ( normalde öğledir) bir pixel için daha fazla sample gerekli mi değilmi diye tayin etmek için DMC sampler threshold’u kullanır.
Değilse Color Threshold parametrelerini kullanır.Ayarlarla pek oynamayın.
Adaptive Subdivision :İmajı ızgara şeklinde bölerek pixel yoğunluğuna göre sampler uygular
Bu en çok tercih edilen sampler çeşididir.pixel başına bir samplerden daha az kullanma yeteneği vardır ancak karışık sahnelerde diğer ikisinden daha fazla ram kullanır.
Bu seçilirse hemen aşağıda Adaptive Subdivision image sampler başlığıyla parametreler açılır. Buradaki parametrelerdeki :
Min rate :Pixel başına düşen minumum sample sayısını kontrol eder 0 ( sıfır) pixel başına 1 sample , -1 iki pixele 1 sample , -2 dört pixele 1 sample vb demektir.
Max rate : Pixel başına düşen maximum sample sayısını kontrol eder. 0 ( sıfır) pixel başına 1 sample, 1 pixel başına 4, 2 pixel başına 8 sample demektir.
- Offline
- Erkek
herkese teşekkür ederim yorumlar için ayrıca açıklama için teşekkür ederim soner bey.
- Offline
- Erkek
herkes farklı bır bilgi veriyor hangisini dikkate almalıyım
- Offline
- Erkek
sahneye ve çalışmaya gore ayarların degısıklık gosterecegını bılıyorum . bır taraf fıxed deneme renderı alır fınal almaz derken dıger tafar aksını savunuyor
- Offline
- Erkek
Adaptive QMC, Fixed`in gelişmiş halidir. Fixed seçeneğindeyken bütün alanlar sizin ayarladığınız subdivision değeriyle render edilir. Fakat örneğin arka plandaki gökyüzü için yüksek bir subdivision değeri anlamsızdır. Çünkü düşük bir subdivision değeriyle render edilse de aynı kalitede görünecektir. Adaptive DMC(QMC) ise ince detayları yüksek subdivision , geniş alanları düşük subdivision değeriyle alarak zamandan tasarruf etmenizi sağlar. Yani aslında temelde hiç bir farkları yoktur.
- Offline
yanı bumudur
fixed dusuk degerde kotu sonuc yuksek degerde ıyı sonuc verıyor cunku yapılan ayarı genl olarak butun sahneye uyguluyor . adaptive QMC biraz daha akıllı davranıp az detaylı yerler ıcın fazla ugraşmıyor yuksek detaylı bolgelerde ugrasıyor." detay varsa ugras detay yoksa ugrasma" bu mantıgı adaptıve subdivision da kullanıyor .
o zaman A QMC ve A subdivision arasındakı fark ne ıkısındede min ve max ayarı var
- Offline
- Erkek
İlk olarak söylediklerimin sonuna kadar arkasındayım.
ADAPTİVE SUBDİVİSİON:Kenarlarda keskinlik olması gerekmediği sürece bu ayarı kullanabilirsin.Güneşli bir sahnede kenarların keskinliği çok önemli değilse ve çok yakın plan render almıyorsan kullanabilirsin.Render süren kısalacaktır.
FİXED VE ADAPTİVE QMC : Kenarların üzerinde duracak ve detaya önem verecektir.Renk geçişini sağlayacak ve sahnenin daha güzel olmasını sağlayacaktır.(Bu söylediğim hiçbir zaman tek başına yetmez diğer ayarlarda çok önemlidir.)Bump yapılmış yüzeylerin ortaya çıkmasını sağlamak için A.QMC veya FİXED seçmen gerekir.Fixed ayarını seçince altında subdivision değeri çıkacaktır.Burda da nekadar artırırsan kalite artacak fakat render süren de o kadar artacaktır.Çünkün buraya verdiğin değer kadar hesap yapacaktır tekrar tekrar.Ben sana şu değeri ver diyemem çünkü sahnendeki yoğunluk çok önemli burada,
Fixed ile A.QMC arasındaki fark fixed da tek subdivision değeriyle bir kenara verdiğin değer kadar hesaplama yapacaktır ama QMC de max ve min değerlerine göre gerekli yerlere max değer gerekmeyen yerlere min değeri verecektir.Burda şunu söyleyebiliriz.Bence QMC yi seçmen daha iyi bir sonuç verecektir.Zamandan kazanman için..
SONUÇ Max`in RAM PLAYER diye bir güzelliği var birde Vray system de frame stamp diye hangi render ıaldığını yazabileceğin bir alan var oralara verdiğin değer ve ayarları aynı sahne için kullan ve ram player a ata son kararı vereceksin.kolay gelsin
NOT:İlk söylediğimin sonuna kadar arkasındayım...
- Offline
- Bayan