3ds Max : 2012 3DS MAX/DESIGN (k)AYIBI
2012 versiyon 3ds max için autodesk Reactor´ü kaldırmayı uygun bulmuş. Yani artık reaktör bizimle değil. Reactor yerine, onun 3te biri (henüz)oranında bile işlevsel olmayan
MassFX ( eski 2011 versiyon adıyla PHYSX ) yer almış. Massfx sadece katı cisimlerle işlem yapıyor. cloth veya soft body özelliği yok. üstelik ne kadar uğraşsak da, Massfx içerisinde bunları tek başına yapamıyoruz. ancak eğer max cloth modifierini kullanarak bir animasyon yapar ve bunu physx ( massfx ) içine kinematic body olarak atarsak mümkün olabiliyor. bu da sancılı bir süreç. ileriki zamanlar için Physx max için ilaveler yapacak fakat sanırım epeyce bekleyeceğiz. diğer bir alternatif daha var. o da standalone Physx uygulamaları. burada da bir handikap var çünkü standalone physx´in 2012 uyumlu sürümü henüz çıkmamış. programı kullananları sadece % 3 ü reactor kullandığı için kaldırmışlar. bir de physx motoru artık pek çok oyunda l-kullanılarak yaygınlaştığı için böyle uygun bulmuşlar. Rector iyiydi, iyi bilirdik.
- Offline
- Erkek
bakarsınız havok ayrı satar reactor ü daha geliştirip sunar
yada ne bilim physix e sağlam bi yama gelir
- Offline
- Erkek
MAXAYA için çalışmalar sürüyor sanırım ;) (MAX+Softimage+Maya) 2014 veya 2015 ...
PHYSX 3 programda genel standart olmaya çalışıyor ... Softbody özzelliği pek yakında çıkar...
Saygılarımla
- Offline
- Erkek
Evet söylenen o; yakın zamanda Physics engine için softbody özellikleri de konulacağı. Fakat önemli olan bu özelliğin yenileşen iyileşen bir programda eksik olması. standalone physx uygulamalarında reactörden çok daha ötesi bile var. ben APEX PHYSX LAB kullandım) (inceledim ) orada çok kullanışlı fakat max içine entegre olmuyor.
- Offline
- Erkek