3ds Max : Aydınlatma nasıl olmalı...
Bu bir soru değil daha çok fikrinizi almak istirum. Bir hastane modellemesinde iç mekanda aydınlatma nasıl olmalı, bir çok yöntem var ama en profosyonel çalışmada ne tür bir yöntem kullanırdınız. Fikir veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Beni de düşündüren bu bantlar ve uzun florasanlar. Çok temiz bir ışık elde etmişsin. Güzel olmuş.
- Offline
- Erkek
Hangi render motorunu kullanıyorsun??
- Offline
- Erkek
Mental Ray. Geniş camlar ve dış ışık var içeri vuran.Tavandan gelen ışıklar var bir de duvarlarda bantlar olmalı. Işığı temiz ve her yere eşit vermeyi nasıl becerdin.
- Offline
- Erkek
Duvarlardaki bantlara self illum. verebilirsin.. Tavan kısmında da sky portal kullanarak bir dene..
Yada area spot kullanabilirsin, bolca deneme yanılmadan sonra çıkıyor bişeyler.. Bir de ışığı temiz almak istiyorsan FG hesaplarında biraz deneme yapman gerek..
Ben burda çok hile yaptım, direkt sky ışığını içeri aldım, ortamı aydnlatsın diye ve GI kullanmadım. Acemilik işte :D
Aynı sahne üzerinde denemeler yaparken farkettim ki GI ayarları da oldukça etkili ışık dağılımında.. Aynı sahneyi GI açıkken ve 3-4 area spot kullanarak aldığımda çok daha güzel sonuç verdi ama o dosyayı bulamadım..
- Offline
- Erkek
Ben de benzer denemeler yapıyorum. Sanırım sahnede senin kullandığın gibi mat nesneler kullanmak işi kolaylaştıracak. GI tavsiyen için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Yazdıklarımı tekrar okudum da, biraz karışık olmuş.. Bu saatte kat planı boyamaktan kafa gitti iyice.. Umarım işine yarar. Kolay gelsin..
- Offline
- Erkek
Hep dış mekan çalıştığımdan iç mekan da çok zorlandım. Amma çok şey unutmuşum zaman içinde. Tavsiyelerin işe yaradı merak etme. Sağlam bir renderla sorun kalmaz gibi. Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Yardımı dokunduysa ne mutlu.. Kolay gelsin..
- Offline
- Erkek