3ds Max : Bir Türlü çözemedim arkadaşlar bir el atsanız
merhaba arkadaşlar bir reklam tasarısı yapıyorum. belki basit gelebilir ama bir kısımda takıldım. yapmak istediğim şey paylaştığım resimdeki objeleri tek
tek png formatında render alıp after effectsde ayrı ayrı etki etmek(animasyon olarak değişen kamera açısıyla) yani silindir saç teli olsun kutuda deri bunları ayrı ayrı png formatında render alıp afterda effect uyguladığımda saç teline ve deriye bağımsız efectler uygulamak istiyorum. Bu kısmı yaptım sorunum şu 1-2 yi ayrı ayrı render aldığımda 3 uzantısıda gözüküyor haliyle afterda birleştirince gereksiz bir uzantı ortaya çıkıyor. istediğim şey**** 2 nolu kutu gözükmesin ama (bunun için object propertiesden no visibility seçiyorum) 2 nolu kutu gözükmediğinde içerisinde kalan 3 nolu bölgede gözükmesin böylece gereksiz bir uzantı olmuyacak. umarım anlatabilmişimdir.nasıl bir ayar gerekli bulamadım bir türlü yardımcı olursanız çok sevinicem arkadaşlar tıkandım ilerliyemiyorum projede teşekkürler.
http://b1202.hizliresim.com/u/u/30x1b.jpg
- Offline
- Erkek
şimdi tekrar okudujm no visibility değil no visibility to camera yapıyorum arkadaşlar
- Offline
- Erkek
yapmak istediğiniz şeyi tam olarak anladığıma emin değilim ama sanırım object id veya metarial id sizin işinmizi görecek. object properties den object id numarası verin örn; 1 - 2 - 3 şeklinde veya tek bir objeye birden fazla metarial verdiyseniz metarial editörden ilgili metariallere id verebilirsiniz. eğer vray render kullanıyorsanız frame buffer`ı açarak render sonrasında verdiğiniz bu id leri farklı renklerde görebilirsiniz. son olarak .rla - .rpf - .exr formatlarından herhangi biri ile çıktı alırsanız, after effects içerisine import ettiğiniz .rla - .rpf veya .exr uzantılı dosyalara 3D channel efect grubu altında bulunan ID matte efectini uyguladığınızda ilgili metarial id veya object id yi seçip sadece o metariale veya sadece o objeye müdahale şansınız olur. Yani; tek kare render da her objeyi ve - veya her metariali ayrı ayrı müdahale edilebilecek şekilde render alabilirsiniz. bunlara ek olarak diffuse, z-depth vb. resim bilgilerinide çıkarabilirsiniz.
umarım anlatabilmişimdir.
nette "pass render 3ds max with after effects" diye bi aratın isterseniz daha açıklayıcı anlatımlarda bulabilirsiniz.
iyi çalışmalar.
NOT: konu başlığını sorunuza uygun şekilde düzeltirseniz sizden sonra aynı sorunla karşılaşan arkadaşlarda konuyu okuyabilirler.
- Offline
- Erkek
Atakan kardeşim yorumun için çok teşekkür ederim fakat tam anlatmak istediğim bu değildi konuya baktım tekrar çok karmaşık anlatmıştım.ozetlersem 3d max te resme göre konusmak gerekirse renderda 1 nolu kısım gozuksun 2nolu kutu ve kutunun içerisinde Kalan silindirin uzantısı yani 3 nolu kısımda renderda gözükmesin istiyorum nasıl bir ayar yapabiliriz ?
- Offline
- Erkek
1 - 2 - 3 nolu kısımları neye göre numaralandırıyorsun peki? hepsi tek bir metarialmi? yada tek bir obje üzerinde farklı bölgelermi?
- Offline
- Erkek
1-2-3 nolu kısımlar paylaştığım resimlerdeki objeler atakan sanırım resim linkini farketmedin Paylaşımda yazının en altında
- Offline
- Erkek
hayır ilk okuduğumda da farkettim. resme de baktım ve şimdi emin oldum ki doğru anlamışım. o objelere tek tek metarial id verip render alırken .png değil de .rla seçersen eğer after efecte aldığında objeleri ayrılmış olarak göreceksin.
- Offline
- Erkek
Tamam kardeşim çok sagolasin bir an farklı düşünüyoruz zannettim suan yurtdisina gidiyorum Yoldayim dönüşte hemen deniycem sonucu yazarım burdan tekrar sagolasin
- Offline
- Erkek
selametle... :)
- Offline
- Erkek
kardeşim sen insan olamazsın :) bugün geldim türkiye ye dediklerini denedim hemen işe yarıyor çok büyük bir dertten kurtuldum çok sağol tekrar
- Offline
- Erkek