3ds Max : Bu modelin kenarlarını nasıl yumuşatırım?

Bu modelin kenarlarını nasıl yumuşatırım?
3d28Özkan GÜNDOĞDUAvatar

Merhaba arkadaşlar 3ds max de yeniyim bir konuda yardıma ihtiyacım var modellediğim bu koltuğun kenarlarını daha gerçekçi görünmesi için nasıl yumuşatırım ? Chamfer denedim fakat yüzeyler çakıştığı için olmadı

http://d1202.hizliresim.com/u/q/2y2tz.jpg


2012-02-22 18:50:47 Edit:2012-02-22 18:51:01
  • Offline
  • Erkek
O zaman çakıştırmamayı öğrenecen.Yani
iletisimnetTürker ERTENAvatar

O zaman çakıştırmamayı öğrenecen.Yani Topolojiyi ...


Yeni gelen bebeler,biraz saygı yahu...Bana değil,birbirimize...
2012-02-22 22:13:07
  • Offline
  • Erkek
Nasıl yapacağım hakkında küçük
3d28Özkan GÜNDOĞDUAvatar

Nasıl yapacağım hakkında küçük bir bilgi alabilir miyim


2012-02-23 00:51:23
  • Offline
  • Erkek
Vernelleyin, yumuşacık olsun.
ulasdenizulaş deniz

Vernelleyin, yumuşacık olsun.
( forumda yazdıklarım arasına reklam alıyorum )

Birşeyi modellemeden önce ne yapacağımızı tam olarak kestiririz genelde. (Hatta kabaca el çizimi bile yapılabilir.) Ondan sonra da modellerken kullanacağımız tekniği kestirir, çeşitli uygulamalar yaparız. En sonunda da kullanacağımız tekniğe göre oluştururuz. Bu modelde başlangıçta uygulanacak tekniğe göre baştan modellemek daha mantıklıydı. Şimdi bu modele Turbosmooth gibi bir uygulama yapılması gerekir fakat bu sefer model şu an için uygun değil. Poligonları Turbosmooth gibi araçlara göre düzenlemeniz gerekirdi. Öte yandan tam olarak ne şekilde yumuşatacağınız da belirsiz. Başka teknikler ile de istediğiniz şeyi elde edebilirsiniz. Şu hali ile, modele müdahale etmeden, ve nasıl birşey istediğinizi bilmeden yumuşatma tekniği söylemek zor. Bunu modellemeden önce modellem konusundaki eksiklerinizi tespit etmeniz gerek.


2012-02-23 01:18:36
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim
3d28Özkan GÜNDOĞDUAvatar

Teşekkür ederim


2012-02-23 10:21:39
  • Offline
  • Erkek
aga küçük bir chamfer
erkanberkerkan berkAvatar

aga küçük bir chamfer ver 0,5 yada 1 değerinde göz kararı birde smooth tamamdır.


http://erkanberk.com.tr/
2012-02-23 11:43:06
  • Offline
  • Erkek
Architech materyallerde SpesialEffects işaretRound
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Architech materyallerde SpesialEffects işaretRound Corners içindeki Fillet Radius değeriğle oynayarak materyali atadığın modelin köşeleri renderda yuvarlatılmış olarak çıkar.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-02-23 12:09:02
  • Offline
  • Erkek
vewrteks birleştirme
eraHalis ÖZTÜRKAvatar

Koltuğun kolluk ve sırtlık kısımlarında yukarı bakan poligonların vertexlerini düzgün dörtgenler oluşturacak şekilde connect ile birleştir. Yeni oluşan edgleri ring ya da manuel seçip tekrar connectle en az 2 segment olacak şekilde birleştir. Kolluklarda ve sırtlık kısmında yeni poligonlar oluşmuş oldu. Şimdi turbosmooth ya da meshsmooth ile deneyebilirsin.


Düzgün Türkçe ile konuşmak hiç de zor değil.
2012-02-23 14:25:46
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim bu yöntemleri
3d28Özkan GÜNDOĞDUAvatar

teşekkür ederim bu yöntemleri deneyecem


2012-02-23 18:06:56
  • Offline
  • Erkek
bu
mikayil

bu tur calışmalr organik modeleme gibi deyildir sana tavsiyem editable poly menusunde edge yani cizkileri sec sonra yumu7şatmak istediyin alandaki edgeleri yata veya diikey oalrk sec sonra edge menusnden chamfers seceneyinis ec ve yumuşamayı ayarla bu sorunun tek cozumu sanırsam...eyer soylediklerim yetrlideyilse (chamfers 3ds max) kelimesini googleye yaz detaylı bilgi alabilirsin bircok ornek var ...umarım işinize yarar sorunc ikarsa ozelden yazınız.


2012-02-23 18:17:50
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!