3ds Max : Dış Mimari ve ham render

Dış Mimari ve ham render
dragutTarkan ASLANAvatar

Merhaba arkadaşlar..

Şu aralar Dış mimariye fena halde taktım.
Defalarca render alıyorum.Ama Ustaların renderlarına bakınca içime sinmiyor.Tekrar render alıyorum tekrar tekrar.

Sizlerden isteğim Ps yapmadan önce aldığınız ham renderları bana gönderebilir misiniz.Ya da buradan paylaşabilir misiniz?
Ben de nerede hata yaptığımı anlamış olurum.Render alırken mi, ışık ayarlarından mı yoksa PS den mi kaynaklı hatalarım görürüm.Yoksa bu şekilde gıdım yol alamayacağım....

Of ya kafayı yiyeceğim kafayı...

Yardımlarınızı bekliyorum...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-19 20:46:53
  • Offline
  • Erkek
...
soneday7Soner ÇakırAvatar

Dış mekanlarda vraysun ve vrayphscal(adını doğru yazamadım) ikilemesi kullanılırsa kalite gözükür. Hamlıkla ps ile falan pek alakası yok, bu ikilemi bi araştırın derdim bende bu konudan yana sıkıntılıydım ama çözdüm, takıldığınız nokta olursa bana danışabilirsiniz.


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-02-19 23:12:22
  • Offline
  • Erkek
Ban zaten vray cam
dragutTarkan ASLANAvatar

Ban zaten vray cam ve vray sun kullanıyorum...

Nasıl çözdüğünüzü anlatırsanız kendi eksiğimi görebilirim...

Teşekkür ederim..


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-19 23:51:50
  • Offline
  • Erkek
be küçük bir yardımda
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

be küçük bir yardımda bulunayım. İşin sırrı detay da. Bir projede detaya önem vemezsen ne kadar güzel modellersen modelle çıplak kalır. Bolça detay (ama hafif) ve kaliteli malzeme


2012-02-20 00:25:30
  • Offline
  • Erkek
Kesinlikle Murat beye katılıyorumö
stavgeEray TOPALOĞLUAvatar

Kesinlikle Murat beye katılıyorumö işin sırrı detaydadır. Renk uyumu ve model ne kadar birlik içinde olursa o kadar ıyı sonuç alınır. ben sahsen PS de sadece gokyuzu eklemek amacıyla kullanıyorum Vray sun ana ışık kaynağı Vray Physical Camera uyumu kusursuzdur.


2012-02-20 00:50:29
  • Offline
  • Erkek
Arkadaşlar, detay konusunda sıkıntım
dragutTarkan ASLANAvatar

Arkadaşlar, detay konusunda sıkıntım yok.Zaten detaylı çalışıyorum.
Ama kasıt detay çevre düzenlemesi ise o konuda haklısınız.

Kullanıdığım ışık zaten vraysun, kamera ise vray kamera,

Ama bir yerlerde hata yapıyorum ya da eksik yapıyorum bir türlü istediğim gerçekçiliği alamıyorum...

Sevgili stavge;

Gördüğüm akdarı ile senin renderlarda da aynı sorun var.Yeterince gerçekçi değil...

İşte bu yüzdendir ki, ustaların ham renderlarına ihtiyacım.
Onların ham renderları ile karşılaştırma yapıcam.Ve Ps sonucunda neler yapılmış onları görücem...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-20 13:57:21
  • Offline
  • Erkek
Detaylar önemli. Ben size
Querorz

Detaylar önemli. Ben size öncelikle gerçekci ağaç ve özellikle çimen uygulamalarını öğrenmenizi öneririm. Bir plane`ya çimen mapi koyup bırakınca, ne yaparsanız yapın gerçekci görünmeyecektir.


2012-02-20 14:04:44
  • Offline
Bahsettiğin konuları bildiğimi düşünüyorum.
dragutTarkan ASLANAvatar

Bahsettiğin konuları bildiğimi düşünüyorum.
Bu arada" Bir plane`ya çimen mapi koyup bırakınca, ne yaparsanız yapın gerçekci görünmeyecektir." derken genel konuştunuz sanırım.Yoksa şu an yaptığım hiç bir çalışmamda bahsettiğiniz gibi bir durum yok...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-02-20 14:14:41
  • Offline
  • Erkek
Kusura bakmayın. Yanlış görmüşüm,
Querorz

Kusura bakmayın. Yanlış görmüşüm, ancak ben bir 3 boyutluluk farkedemedim çalışmalarınızdaki çimenlerde. Düz plane gibi göründüler bana.


2012-02-20 14:39:37
  • Offline
Ben olyın tekrar temeline
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Ben olyın tekrar temeline dönmek istiyorum:

Bence mimari bir çalışmada gerçeklik
( Bu arada galeriye bakarak nok vermek bence biraz yersiz olur)
-Detay
Basit olarak örnekler isek; çimenler,(bence map olmamlı vray_mesh veya mr_proxy bunun için çok ideal) Çoğu kişi malzeme değerlerinin IOR değerlerini kullanmaz ama bunlar max `de fiziksel olarak doğru atanmalıdır. Camlar. Reflekte cam yapmadığınız durumlarda camlar içeriyi boş gösterir. Boş gözüken cam gerçekten igrenç durur; çözüm o katı hacim olarak kapatmalı ve ışığın içerisinde kırılması sağlanmalı, çeşitli perde çiçek gibi unsurlarla hareketlilik kazandırılmalı. Metal yüzeyler doğru malzeme bilgisi ile kaplanmalı. DOĞRU IOR değerlerine dikkat edilmeli. Gerçekçilik açısından tepeden dik gelen ışıklar yerine biraz daha hissiyat verebilmesi için gün batımından önceki veya ikindi saatleri sonrası güneş zaman aralığını kullanmak. Soft shadowlara olabildiğince yer vermek. Keskin gölgeler renderınızı gerçekçilikten uzaklaştırır. Küçük detaylar projenizde gerçekçiliği artırır.

Misal; yoldan geçen insanlar; arabalar(gerçekçi low poly değil) küçük hayvanlar (kedi, köpek) Asfalt yollar , su tahliye ızgaraları, park işaretleri,kapı giriş kolları, yağmur indirme boruları,Gece renderı alınıyor ise çeşitli katlarda çeşitli odaların yanması(farklı renklerde ve şiddtelerde)... Bazen aman olmazsa ne olurki değdiğimiz şeyleri biz farketmesek bile beynimiz farkeder buna göre yorumlar.


Bakın hala render motorları hakkında birşey söylemiyorum. Hep diyorum temel aynı bolca hafif detay ve kaliteli malzeme.


2012-02-20 15:37:45
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!