3ds Max : 2012 ve Render Süresi Sorunu
10 gündür uğraşıyorum ve çözemedim : Masaüstü bilgisayarım var.Windows 7 işletim sistemi,8 ram ve İ7 işlemci kullanıyorum.Bilgisayarıma internet bağlı değil ve hemen hemen boş bir bilgisayar.
Sorun şu : Max 2011 kullanırken deneme renderiyle maximum 10 dakikada render aldığım sahneyi 2012 yükledikten sonra 1,5 saatte almaya başladım. Yine 1 saatte aldığım profesyonel renderi 10 saatte aldım.
Çözüm için yapmadığım şey kalmadı.Bilgisayarı teknik servise götürüp bütün donanımını test ettirdim.Dahası yenileriyle değiştirip bir kez daha test ettirdim.2 kez format atırdım.Programları defalarca sildirip yeniden yüklettim... Hiçbir hata vermedi.
Max programının sürümünü benden başka 2 arkadaşım daha kendi bilgisayarında kullanıyor ve hiçbir sorun yaşamıyorlar.Teknik servistekiler de sorunun ne olduğunu anlayamıyorlar ! Son olarak buraya yazmaya karar verdim : Bir fikir verebilecek arkadaş var mı ?
Bu arada VRay render motoru kullanıyorum.
- Offline
32 bit 64 bit durumundan kesın emın ol bence
- Offline
- Erkek
Eminim 64 bit.
İşletim sistemi de programların versiyonları da (Max/Vray) 64 bit.
Yukarıda yazdığım gibi,2 arkadaşım kendi bilgisayarlarında kullanıyor bu versiyonları. Onlarda bir sorun çıkmıyor !
- Offline
bende bu şekil sorun yaşadım resim veya ona benzer kaplamalarda arada vray kullanmadıgım oluyordu o yüzden sorun olmaya başladı sana birde sorum var render aldıgında benek benek ışık patlamaları oluyor mu
- Offline
- Erkek
Hayır, ışık patlaması olmuyor !
- Offline
displace map ler yoğunsa, render alırken "unloading geometry" yazısı çıkıyor render kutusunda buda render ı aşırı uzatıyor, dynamic memory limit i arttırdığımızda bu olay yaşanmıyor. sorun buna benzer olabilir, ram miktarını arttırın mesela 1024 mb filan yapın bidaha deneyin.
- Offline
- Erkek
``dynamic memory limit i arttırdığımızda bu olay yaşanmıyor. sorun buna benzer olabilir, ram miktarını arttırın mesela 1024 mb filan yapın bidaha deneyin.``
Bunu biraz açar mısınız? Ram miktarını nereden arttıracağım ?
- Offline
Arttırdım : 400 rakamını ram rakamım olan 8000 olarak değiştirdim.Ama bir şey değişmedi malesef.
- Offline
memorylimiti 400 den 8000 e çekmenin renderin kısalmasıyla ne alakası var? o değeri yükseltmen renderi kısaltmaz uzatır.. 2011 de aynı sahneyle,bu sorunu yaşamadınsa , kırık 3dsmax veya vray kullanmandan başka sorun yok..
- Offline
- Erkek
birde kullandığınız materiallerin reflect ve refract gibi kanallarında subdivision rakamları vardır... eğer bir yerlerden hazır material aldıysanız normalde 8 olan bu değerler 24 lere çekilmiş olabiliyor. sorununuz bence material ayarlarıyla ilgili... vede; dynamic memory limit meselesinde 1024 yapmanız bence kafidir, çok detaylı açıklayamayacağım belki ancak bu miktarın fazla olması da bazı sıkıntılara neden oluyor olabilir.
- Offline
- Erkek