3ds Max : Mimari Ve aydınlatma
Merhaba arkadaşlar,
İç mekan çalışmalarım kadar mimaride de kendimi geliştirmek istiyorum.
Ama bir türlü ışıklandırma olayı oturtamadım.
Size sormak istediğim yaptığınız çalışmalarda vraysun mı kullanıyorsunuz yoksa HDRI mi?
Vraysun kullandığımda istediğim etkiyi bir türlü alamıyorum....
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
- Offline
- Erkek
vraysun+sky+vray camera... en iyi dışmekanlar bu araçlarla oluşuyormuş.:) muş dedim çünkü bende bir süredir dışmekan çalışmalarımı geliştirmeye çalışıyorum. ancak, bu 3 lüyü çok senkronize kullanmayı bilmek lazım. keza ben henüz iyi bir çalışma çıkartamadım :) ne yazıkki doğayı taklit etmek içmekanlar kadar kolay olamıyor :)
- Offline
Aynen öyle Hande,
vraysun+sky+vray camera olduğunu nerde ve nasıl öğrendin.
Bir tutorial var mı elinde bu konu ile alakalı...
- Offline
- Erkek
hmmm.. daha önce yine bu sitede bulduğum bir eğitim vardı.aşağıdaki gibi google amcaya sorarsan bulabilirsin :) yada mail adresini verirsen yollayabilirim..
Vray Sun & Vray Physical Camera
- Offline
Dış mekan için physical kamera çok mu gerekli düşünmek lazım.Olmadan olmaz mı olur çok da güzel oluyor :)Physical camera sky filtrelerinde çok iyi işler çıkarabiliyor.Yani sahne ışıktan sarı yada masmavi yada herhangi bir gökyüzüne bulanmıyor.Onun dışında aman aman bir özelliği olduğunu düşünmüyorum.Maxwell camera kadar etkili değil bana göre.Mekanları aydınlatırken güneş ışığını direk binaya vurdurmayın bence.Dış mekanda çok fazla post yapılıyor bu arada.Ham renderda çok işinizi görmeyecektir bu yüzden photoshop veya after effects ile postlama yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, ben bu işe yeni başladım, yardımlarınızı bekliyorum.
- Offline
- Erkek
hocam post lama derken???? :)
- Offline
Post production anlamında sanıyorum..
Hocamın da dediği gibi, özellikle dış mekan render`larında ham render`lar fazlasıyla yetersiz kalabiliyor. Photoshop ya da After Effects kullanarak color correction, Hue/Saturation yada Light Balance gibi birçok işlemden geçmesi gerekiyor..
- Offline
- Erkek
Aytaç ordaki curve de altta çizgi yok aslında bezier gibi düşünürsen vertexi move hareket edince yana doğru çekince yamuluyor.Karıştı biraz ama anlamışsındır herhalde.
Post lama derken ham renderı photoshopa veya after effecte alıp, diffusion,vignette,color balance,chromatic aberration gibi efekt ve filtrelerden geçirmek.
- Offline
- Erkek
teşekkürler Serkan hocam..
- Offline