3ds Max : editsipline modunu kullanarak daha daha pratik olabilirdim
exturud değiştiricisinin bir id parametresi olsaydı editsipline modunu kullanarak daha daha pratik olabilirdim
- Offline
- Erkek
varmı acaba
yasa scripti yazılabilirmi bunun için c++ kodlamak lazım
- Offline
- Erkek
Ne demek istediğinizi daha net açıklarsanız sorunuz cevapsız kalmaz.
Buradan aklınızdan ne geçtiğini pek kestiremiyoruzda.
- Offline
- Erkek
spline ile bir kare çizdim x:10 y:10
ustune exturude geççirdim 10 birim
spline moduna girdim creat line biri likinin yarısı kadar olan 2 yamuk çizdim
!!!!!! kare ve yamuklar için ID seçenegim olsaydı farklı değerler verirdim !!!!
bu sayede ID değeri için exturut oranım değişebilirdi
- Offline
- Erkek
Cizgi extrude yapılmadan yüzey yoktur ki id numarası olsun.Eğer doğru anladımsa tabii.
- Offline
- Erkek
bunu sub nesneye inmeden zaten yapabildiğinden gereksiz bir detay olurdu.
- Offline
- Erkek
sub nesneden kastettiğin edit sipline
exturudtan nasıl yapabiliriz başka bir modifier kulanmadan
- Offline
- Erkek
Anladığım kadarıyla tek extrude vererek aynı çizimin içinden(sub nesne ana nesneye ait parçalardır diyebiliriz.) farklı yükseklikler elde etmek istiyorsun.
İstediğin bu ise mantık olarak ters ama yapılabilir bir şey örnek verecek olursak şehire ait farklı yükseklikte binaları 1 değer vererek oluşturmak istersen benzer scriptler mevcut
ama istediğin nesnenin içindeki çizimleri ayrı kimliklerde yükseltmekse gerek olmayan birşey zaten kimlikle ayırıyorsanız bir bağının olmasının mantığı nedir ?
illaki böyle birşey yapmak isterim dersenizde kendiniz maxscript yazarak yapmalısınız zira böyle bir ihtiyacın olmayacağını düşünüyorum.
ihityacınız bu biçimdeyse yazılımın mantığını tam kavrayamamışız veya maxden herşeyi yapmasını istiyoruz demektir.
- Offline
- Erkek
şöyle yapabilirsin,
çizimlerini direk editable poly yap, zaten face oluşturacaktır.
faceleri seçerek editable poly`de ayrı ayrı extrude ver.
Yani extrude modifierini ana nesneye değilde, ana nesnenin altnesneleri olan face`leri tutup editable poly`deki extrude komutunu kullan, sadece extrude değil bevelde kullanabilirsin.
Hatta ve hatta face`ini seç daha sonra extrude modifierini uygula collopse to yap, daha sonra diğerlerine aynı mantıkla extrude , taper , bevel artık Allah ne modifier verdiyse uygula ve collopse to ile devam et. Sonuçta elde edeceğin yine editable poly olacaktır.
Modifier uygulamanın tek nedeni editable poly içinde uygulamak istediğin modifiere karşılık komut olmayacağındandır. Lakin zaten editable poly içinde ana nesneye uygulanan işe yarar modelleme modifier komutlarının çoğuna ulaşabilirsin. Hatta modifier komutlarında olmayan birçok komutada ulaşabilirsin.
- Offline
- Erkek
örnek
katpilannı line ile çizdim 280 birim exturude uyguladım
ve sipline modunu dönüp kapı ve pencereler oyduktan sonra kalan duvar parçallarınıda creat line ile çizdim ve imkanım olsaydı sipline modunda ID verseydim
bu sayede ekturudu sanki smootinggurup taki gibi bir seçenekle kontrol edebilirdim
- Offline
- Erkek