3ds Max : Nesne düşme animasyonu
Arkadaşlar okan bayülgenin programındaki yazı düşme animasyonunu 3dmax ile nasıl yapılır. Yada öyle bir yazıyı 3dmax ile kaplamalı halde yaptıktan sonra after efekt ile mi yapmak daha doğrudur. Yani bir yazı var düşecek ve düşme etkisi ile bir iki kere zıplar gibi yapıp duracak.
- Offline
Onu after effect ile yapıyorlar. benim gördüğüm yazı ise tabii. video falan varsa link verebilrisen bakalım.
- Offline
- Erkek
reactor de olablir. sahnenin tamamı bende bir ara oluşturmak istiyorum aslında. bence o sahnenin bileşenleri şöyle;
zemin rayfire ile kırılmış. 3d yazı düşünce parçalar sıçrayıp etrafa partiküller saçılıyor.toz toprak. nvidia physx giriyor işin içine.
- Offline
- Erkek
apex physics lab denemeniz gerekebilir. orada, texture ile bölme parçalama işlerini basitçe yapabilirsiniz. orada hazırladığınız sahneyi maxe atabilirsiniz. bir tutorial ile çalışmıştım. duvarı üzerine attığım tuğla desen kaplama ile, tuğlaların ölçüsünde bölüp tuğlalar oluşturmuş, ardından fiziksel etki ile duvarı parçalamıştım. siz de aynı şeyi orada yapıp, texture desenine göre yazıyı parşalayabilir, fiziksel etki ile ufak parçacıklara çevire bilirsiniz.Nvidia physics ile sadece katı cisimler yapılıyor. ( max plıugini olarak.) yani yazıyı ve hareketleri kolayca tasarlarsınız, yazı zemine düşer, zıplar ama parçalanmaz ya da başka bir etki yapmaz. sadece zıplama etkilerini ayarlayabilirsiniz. bu çalışmayı en rahat yapacağınız programlardan biri de aslında Cinema 4d dir. harika özellikleri var. ama arayüzüne alışmak, max öğrendikten sonra epeyce zorluyor.
- Offline
- Erkek