3ds Max : fps yükseltme ama nasıl ?
arkadaşlar,
max`de aşırı yoğun bir sahne olduğunu düşünün,
yani çok fazla texture kaplı nesne.
Normalde ben bu sahneyi pan yaptığımda fps değeri 1,5 olsun
Sahneden bir tane nesne seçip geri kalanı hide ettiğimde ne olmasını beklersiniz FPS değerinin artmasını değil mi? (yoksa yanlış mı biliyorum ?)
lakin öyle olmuyor bende halen aynı.
yapmak istediğim diğer nesneleri yokedince en azından çalışma ortamımın hızlanması yani fps`nin yükselmesi .
bunun için ne gibi önerilerde bulunursunuz ?
- Offline
- Erkek
perpektif deyken sağ perpektif penceresinde sağ üst köşede bir yazı olacak orda hardware render tikini kaldır yada shadows varsa kapat orda kaliteyi düşürme seçenekleride varki hatta.
- Offline
- Erkek
hide dediğinizde,rahatlamaz,silmeniz lazım.Hide sadece daha rahat çalışmanızı ve belirli bir modele odanlanmanızı sağlar.Fps artışı istiyorsanız ekran kartı terfisi yapacaksınız
- Offline
- Erkek
pardon maxin versiyonunu yazmamışım ben 3dsmax 2010 kullanıyorum, sinanonat
perspektifdeyken, sağ perspektif pencereesi derken neyi ifade ettiniz ?
sağ üst köşe derken neyi ifade ettiniz ? bir yazı derken ne demek istediniz ?
sağ tarafta bir şey bulamıyorum???
sol üst köşede
+ perspective smooth+highlight yazıyor.
blogbariscan
ekran kartım gayet iyi lakin sistem baya nesne yüklü,
nesneleride silemem , hide ettiğimde performansta sorun oluyor. Bunu başka nasıl çözebilirim ?
- Offline
- Erkek
Ekran kartınız ne ? Her ekran kartı her sahneyi kaldıramaz,bir sahne için çok iyi diğeri için kötü olabilir.
- Offline
- Erkek
F3 ile nesnelerin yüzeylerini kaldırın daha rahat gezinirsiniz sahnede düzeltme yapıcağınız nesneyi seçin sonra hide ile diğerlerini gizleyip tekrar F3 tuşuyla yüzeylerini görünür kılın. Bu biraz rahatlatıyor ama en iyisi her nesne yada nesne gurubu için layer oluşturun daha partik olarak gizlersiniz ve rahat çalışmanızı sağlar. ( Sırf bu nedenden dolayı Maya`da çalışmayı düşünüyorum :( mayada aynı sahnede hiç problem çekmezken 3d Max tam bir baş ağrısı )
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
sahnedeki elemanları grup yaptığımızda da kasma artıyor. gruplamak yerine,
autocad deki gibi layer lara ayırarak çalışmak lazım...
customize user interface-->toolbars--> sağdaki sekmeden layers ı seçip aşağıdaki hide tikini kaldırarak ulaşabilirsiniz.
edit; birde proxy seçeneği var bu soruna iyi bir çözüm olacaktır.
- Offline
- Erkek
@ blogbariscan : ekran kartım quadro fx4800
@ seyhan efendiler : f3 ile dediğin gibi işler daha da hızlanıyor zaten o şekilde çalışıyorum ama pek çözüme yönelik bir uygulama değil. Bu arada layer`ı deneyeceğim ama sistemi tekrar yapmak gibi bir şey olacağından uygulamaya dökmek oldukça zor, büyük ve çok nesneli bir sahneler topluluğu, maya gerçekten bu olaylarda daha başarılı ise maya ya dahi geçebilirim gerçi bir başka projeye.
@ dtugur : bunu en kısa sürede deneyip geri bildirim yapacağım
@ PMBInt : Seyhan`a da yazdığım gibi layerlara ayırmak şu an için oldukça büyük bir zaman kaybı yaratabilir. Ama denemeye çalışacağım, proxy ile çalışma nasıl oluyor bu arada ? ben mental ray kullanıyorum.
Bir de arkadaşlar sahnedeki herşey container`larla geliyor. Edit edilmemiş şekilde. Container`lar hide halindeyken ekranda bir kaç tane ufak nesne varken kasıyor.
İlave olarak arkadaşlar aklıma bir fikir geldi ama uygulamaya nasıl dökebilirim ? Şöyle ki , sahnedeki nesnelerin tek bir tuşla materyallerinin iptali artı texture`ların iptali nasıl yapılabilinir ?
materyaller ve texture`lar da baya kastırıyor.
customize user interface `den bir klavye kısayolu atayacağım böyle bir komut mevcut mu bildiğiniz ?
- Offline
- Erkek
evet arkadaşlar DTugur arkadaşımızı tebrik edebilirsiniz
FPS 0,5`lerde yerlerde sürünürken
isolation ile 90`lara fırladı. :D Teşekkürler DTUgur, alkışlar sana :)
Ama başka fikirlerde varsa aklınızda lütfen bildirin,
- Offline
- Erkek
bu arada niye böyle oldu ?? isolation ile max ne yaptı da fps arttı ? merak ettim şimdi? açıklayabilecek var mı aranızda ?
- Offline
- Erkek