3ds Max : Render`da ışık hatası
Merhaba arkadaşlar ,
ben maxte yeniyim , FG ve GI ayarlarını öğrenmeye çalışırken sanırım biryerde bir yanlışlık yaptım ve
" MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored. " hatasını alıyorum,render yarıda kalmıyor ancak sahnedeki ışıklarım inaktif oluyor ve sahne karanlık vaziyette çıkıyor.Bütün ayarları ilk haline çevirdim ama değişen olmadı :S
- Offline
- Erkek
Sahneye skylight ekledim , artık o hatayı almıyorum ancak hala ışıklarım çok kuvvetsiz görünüyor. Yani bir omni`de normalde 1.0 değerini kullanıyorsam şimdi 120 gibi bir değer vermem gerekiyor ki sahne aydınlanmasını görebileyim :(
- Offline
- Erkek
Global ilumination kullanıyorsan Diffuse bounce değerini ( FG diffuse bounce ) 0 yapmalısın. Sıfırdan farklı bir değer dahi girsen GI otomatik olarak bu değeri iptal eder. Uyarı sana bunu söylemiş. Sahnen iç mekan mı dış mekan mı belli değil. Bunu belirt. Eğer Dış mekansa GI kullanmadan dene. Eğer iç mekansa deneme renderlarına FG kapalı GI açık halde başla, uygun render ayarına yaklaştırdığında Fg aktif edip düşük değerlerle istediğin sonuca ulaş. Dış mekanda Fg kullanman çok az yerde sana faydalı olacaktır, ilk aşamada GI kullanma. Bu yönergelere göre yap sonra sorularını sor. Bir de resim ekle mümkünse. İç mekan yapıyorsan sahnende sky portal var mı? bunu da belirt. Ayrıca konuyu yanlış yere açmışsın. bu Mental Ray konusu.
- Offline
- Erkek
Exposure ayarlarını da kontrol etmelisin..
- Offline
- Offline
- Erkek
Sevgili novaStd , Exposure ayarlarını kapattım ve ışık sorunum çözüldü. :) teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Sahnenede Mr tarafından kabul görmeyen malzeme ve texture mapler var. uyarılar bınun için malzemelerini kontrol etmelisin. Fakat bundan önce dilersen Override material kullanarak sahnenin ışıklandırmasını düzeltebilirsin. Bunun için Render Setup pencerei Processing tab kısmında material override etkinleştirip bir arch and design material ata. Malzemenin reflection ve glosiness değerlerini düşürüp beyaz gri arası bir renk aat ( açık tonda.) Exposure ayarını kapatma. Mr Photographix exposure atayıp Exposure değerini 10 civarında deneyerek ideal değere getirebilirsin. muhtemelen 8-9-10 değerlerinden biri olur. aydınlatmak için değeri düşürmeli, karartmak için arttırmalısın. material override ile kaplamaların hepsi atadığın malzemeden oluşur. ışığı ayarladıktan sonra material override seçeneğini kapatırsan eski materiallerin etkinleşir. sonra hatalı ve uyumsuz materialleri bulmalısın. muhtemelen sahnende Vray malzemen vardır. bunları yaptıktan sonra tekrar bildirisin, bakarız.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Sahnende ışık var mı? Işıkların ya glow, ya da bir objkenin arkasında gizli olabilir ( armatürün içinde olabiilir.) Material override yapmak için, Render setup penceresinde etkinleştirip, none yazan yere tıklayıp material seçmen ve bunu material editörde boş bir slota instance copy yapman gerek. Bu kadar. Seçtikten sonra kendisi tüm sahneye atanıyor. Eğer glow varsa ya da ışıkların bir armatürün içindeyse material override tüm hepsini tek solid materiale dönüştüreceği için ışıklar görünmez. Aynısı sky portal için de gerekli. M. override camları da tek tip katı malzemeye dönüştürdüğünden camaen da ışık göremezsin. Bunun için o objeleri ( ışığın geçişini engelleyecek cam veya armatür gibi objeleri ) renderda gizleyebilirsin. buna bir bak eğer problem çözülmezse sahneni yolla bakalım. [email protected]. ( eposta at )
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek