3ds Max : Realistic malzeme yapmak için ........
Malzeme değerlerinin gösterildiği bir tablo arıyorum uzun zamandır ancak sadece IOR değerleri ve bazı reflect değerlerini bulabildim... Gerçekçi material hazırlamak için toplu bir liste nerede bulabilirim ?
- Offline
- Erkek
walla bende bu konuda güzel bi eğitim seti fln olsa alıcam, hep dışarıdan alıyoruz mat leri
- Offline
- Erkek
http://www.vray-materials.de/
- Offline
- Erkek
Öneri için teşekkürler ancak hazır malzeme kullanmayı sevmiyorum.... Bahsettiğim toplu listenin mutlaka mevcut olması lazım, ancak münferit olarak bazılarını bulabildim.... Realistic malzeme için ana değerlerin bilinmesi lazım...
- Offline
- Erkek
Gözlerine güven o zaman, ne görüyorsan o olsun gerçek dediğin reis.
- Offline
- Erkek
Liste hakkında bilgisi olmayan yazmasın lütfen... Nasıl malzeme yapıcağım telaşında değilim ben... Realistic malzemelerin fiziksel değerleri vardır... Bu işi göz kararı yada hazır malzemeyle yapmak inşaatı hesap yapmadan "hissi kablel vuku" yapmaya benzer...
Bu işte ilerlemenin sırrı hem modellemeyi hemde kaplamayı hazır kullanmayıp kendinizin hazırlamasıdır....
- Offline
- Erkek
Bence bulduğunu paylaşsaydın her kesde bulduğunu ortaya koyar.
- Offline
- Erkek
Bu liste sadece benim işime yaramayacak herkesin işine yarayacak... Ancak yardımcı olmak yerine gereksiz bir tartışma sürecekse konun kapanmasında fayda var...
- Offline
- Erkek
Kimsenin faydası olmayacak anladığım kadarıyla, ior listesi aşağıda... diğer listeler için özelden mesaj atarasanız yardımcı olurum, en azından benim faydam dokunsun... Bu gereksiz tartışmada burada bitsin...
ior listesi;
http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html
- Offline
- Erkek
Aslında yorum yazıp yazmamaya karar veremedim. Çünkü ilginç bir cevap yazmak istiyorum...
IOR olayını veya malzeme olayını tam çözmek için öncelikle Manyetik Radyasyon olayını irdelemek gerekir. MR`ı özdükten sonra IOR daha az karmaşık gelir. Ayrıca Biraz Kimya araştırılırsa, Elementlerin Photonlara verdikleri tepkilerin sebepleri çok daha rahat çözülür. Bunların sonucu olarak Realistic Malzeme yapmak çok daha kolay hale gelebilir.
Hee, IOR listem yok kusuruma bakmayın. Ama IOR`un neye göre meydana geldiğini ya da Photonların Kristal Yapılar arasındaki bükülmelerini hesaplayabildiğim için ihtiyacım da yok... Tavsiye ederim.
Ve en önemlisi Bu yukarda yazdıklarımı herhangi bir şekilde megalomani veya kendini beğenmişlik gibi duygular içersinde değil, sadece genç arkadaşlarıma biraz olsun ufuk açabilmek için yazdım. Neyi araştırmak gerektiğini fark edecek Genç Dostlarıma bi faydamız dokunsun en azından...
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek