3ds Max : cephede fuga yapımı
mrb arkadaşlar ben max te çok yeniyim...cephede fugalar yani dikdörtgen oyuklar yapmam lazım...bunu nasıl yapabilirim...
- Offline
- Bayan
Birkaç yöntem var;
Duvar rengini verdiğin slot`un Map bölümünden Bump kanalına Tıles atamak en basiti, detaylı bilgi için nette arama yapınız?
- Offline
- Erkek
Keşke sitede bir sayaç olsaydı da nasıl fuga yapılacağını soran kaçıncı kişi olduğunuzu görebilseydik :)
Önce biraz çalışın, max kullanmayı öğrenin. Sonra bir iki deneme yapın. Eğer başarısız olursanız gelip sorun. Ama lütfen, yapmadan denemeden gelip bize sormayın. Sadece google da "max fuga" yazınca bile ilk üç sonuçda fuga yapımını anlatan dersler çıkıyor. Hele bir de "3ds Max fuga yapımı" diye arattığınızı düşünün, kim bilir ne kadar çok kaynağa ulaşacaksınız...
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
tekrar merhaba evet haklısınız sorumda denememiş gibi sormuşum ama denedim evet...tiles seçeneğini gerçekçi olmadığı için çalıştığım yer kabul etmiyor...yüzeylere edge ler ekliyorum içe extrude ediyorum ama yüzekler bozuluyor...geri dönüşümlü çalışmam lazım,yani isteyince kaldırabilmem lazım bu sebeple dışarda bi nesne olarak çalışıyorum ama bu kez plan dışına ek dikdörtgenler falan ekliyorum aralıklı olarak,bu şeklidede hem dosya çok yoğun oluyo hemde eklediğim box veya rectangle kadar cephede büyüme oluyor..işte deneğim yollar bunlar ama daha verimli sonuç alacağım yol bulamadım...netten de aratıyorum ama tam aradığım şeyi yakalayamadım galiba...yardım edebiliyosanız şimdiden teşekkürler...
- Offline
- Bayan
Şu olabilir: PS`de bir görsel hazırlayın. Bir dikdörtgen örneğin. 2 veya 3 fugası olsun, tabi fuga yoğunluğunuza bağlı artırıp azaltabilirsiniz. Görselde beyaz ve zemin rengi olmak üzere 2 layer ile çalışın. Üstteki renkli layere drop shadow verin. Gerçekçi bir derinlik verecektir. Sonra max`te material olarak kaplayın. UVW map ile de tekrarlamasını ayarlayın.
Sanırım en basit, geri dönüşü olan ve pratik yöntem bu olacaktır.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek