3ds Max : Mekanik Parça Modelleme
Arkadaşlar selamlar 3d max ile mekanik bazı parçalar modellemek istiyorum ancak bunu modellemeyi daha kolay kılabilecek bir eklenti plugin vb gibi şeyler var mıdır ???
- Offline
- Erkek
Bu parça nasıl bir parça?
Formunda ne gibi detaylar ya da zorlayıcı noktalar var?
Sadece modellenecek mi yoksa modellendikten sonra üretilecek mi?
Eğer kalıp çıkarılarak ya da 3D yazıcı ile üretilecekse solidworks - catia gibi programlarla yapmak daha isabetli olacaktır.
- Offline
- Erkek
evet daha basit çapta hobi maksatlı makina parçası yada örneğin anahtarlık telefon utacağı vb gibi ürünler. Evet tasarımdan sonra 3d yazıcı ile baskısı yapılacak olan ürünler olacak solidworks bilmediğimden acaba bu işi maxta bitirebilir miyim diye sormak istedim
- Offline
- Erkek
3dsmaxte bahsettiğiniz tarzda bir plugin duymadım ama blenderda oldukça güzel pluginler var.
https://blendermarket.com/products/hard-ops--boxcutter-ultimate-bundle
https://blendermarket.com/products/MACHIN3tools
- Offline
- Erkek
Günlük hayatta kullanılacak, yüzeylerin, ölçülerin doğru olması gerektiği tipte parçalarsa, poligon modelleme mantığı ile çalışan programlar yetersiz gelecektir. Hatta çoğu durumda sorun çıkaracaktır. Bu durumlarda Solidworks, Fusion360, AutoCAD, Inventor gibi programlar çok daha verimli bir çalışma sağlar. 12-13 sene önce benim için de benzer zorunluluklar sebebiyle Max'in yanına bir de teknik çizim yapabileceğim bir program eklemem gerekti. Solidworks ile başladımı, şimdi de Fusion360 Kullanıyorum.
- Offline
- Erkek
verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim bayağı bir araştırmadan sonra sanırım solidworks kaçınılmaz oluyor.
- Offline
- Erkek