3ds Max : Yanlış Kararımdan Dönmeli miyim ?
Karakter çizeceksen Z-brush öğren.
- Offline
- Erkek
Kendine bir soru sor neden maya ve lightvawe`in organik modellemede daha iyi olduğunu düşünüyorsun?
Maya, Lightvawe, Modo, v.b programların 3d max`a karşı bir üstünlüğü yok var diyen bu iş bana göre bilmiyor demektir. Sadece kullanıcı ara yüzü farklı yada farklı bir programlama dilinde yapıldı diye bir program diğerineden üstün olamaz. Bende aynı kararsızlıkla Maya öğrenmeye çalıştım ve bir derece öğrendim sonunda Maya`da organik modelleme yada herhangi bir modelleme yapmanın 3dMax`a kıyasla daha zor ve karmaşık olduğunu gördüm. Yinede her iki programın okadar benzer yanları varki birçok işi aynı yöntemle yapıyosun sadece adları değişik ve ara yüzleri farklı.Aslında maya öğrenirken öğrendiğim birçok şeyi 3dmax içerisinde de uygulayabilirsin aynı araçlar var nasılsa :D. 3dMax 2012 -2010 sürümlerinde olan ve modellemede oldukça kullanışlı araçları var. Organik modelleme yaparken modeli detaylı çalışman gerekicek bu detayları en iyi Mudbox yada Zbrush ile yapabilirsin sonra detaylı modelin daha kullanışlı olması için yüksek poligonlu modeli referans alarak tekrar modelliyceksin ( ReTopology olayı ) 3dMax`ta bunu rahatlıkla yapabilirsin ama Mayada :(. Maya öğrenmek için kayanak ders daha çok diye öğrendiğin programdan vazgeçme derim .
İyi çalışmalar.....
- Offline
- Erkek
Max ve zbrush senin işini görür fazlası teferruattır mudbox,modo,light falan öğrenmene gerek yok bu 2 program üzerinde ustalaş.
- Offline
- Erkek
Herkez Başka dil konuşuyor anlaşılmıyorki.En iyisi Kendin denemen Fakat bence Google skecup daki kolaylığı ve zbrushda hızı ben diğer programlarda göremedim. 3ds maxda skecup kadar hızlı çalışma yapamıyorsun.Yani her programın bir artısı Var Örneğin google skeupda kabaca çizimi yada yüz çizimini başı kısmını 3ds max e göre daha hızlı yaparsın skecupdan alır 3ds max a geçirirsin modeli detay verir render alırsın zbrushda öyle 3ds maxda uzun süreler uğraşsan zbrushda 10 dk gerçekten 10 dk kada bitirirsin fakat öyle zart diye 10 dk yapamıyorsun az geliştirmelisin kendini bu arada üst mesajdaki arkadaş sanırım mubbox u modo yu hiç kullanmamış öyle harika özellikleri varki o programların maya ilede 3ds max ın farkı var şu F klavye q klavye gibi düşün f klavye maya onu az kişi kullanıyor fakat en hızlı yazı yazan kişiler f kullanıyor geri kalan herkez q kullanıyor.Birde Ders az diyorsan git ingilizce öğren sonra bi ders azmı çokmu bi bak. ingilizceyide çok kafanıza takmayın çok kolay mesala Ed takısı yapılmış ing yapılıyor demek mesela eating gibi zaten bu uyduruklarını öğrenin yane kullanılışını filan aslında çok kolay olduğunu görürsünüz.
- Offline
- Erkek
sinan beye aynen katılıyorum
- Offline
- Erkek
o zaman modo kullanmaya başla :D 3d msxden nefret edeceksin garanti :D
http://www.youtube.com/watch?v=wR4vb5dM1hg
izle bunu ne demek istedim anla :D
- Offline
- Erkek
arkadaş youtube gibi bi imkandan faydalan program isimlerine modeling ekle bak bakalım hangisi hoşuna gidecek?
- Offline
- Erkek
Bence bu max`da ilerlemişken başka programa devam etme derim.. Zaten animasyon ve karakter modelleme yapabilmek için 5 ay gibi kısa bir süre yetmez. Hatta Mayada bu işi yapmak max!a göre daha zordur. bence daha derin araştır derim çünkü arkadaşların dediği gibi, max`ın mayadan kalır yanı yok çok geliştirdiler. Zaten büyük projeli filmlerde tek program kullanılmaz bieden fazla program kullanılır.
- Offline
- Erkek
Hiçbir programa çamur atacak değilim. Animasyonda hangisi daha önemli modelleme mi yoksa etkili ve kısa zamanda render almak mı ? Maxın modelleme araçları dah etkili bunu Türkiye`deki yetkili satış temsilcileri de kabul ediyor zaten ama render motoru olarak max a 2-3 puan fark atar ona birşey demem. Ordan oraya zıplamaktansa zaten bildiğin bir programı etkili kullan istediğin herşeyi yaparsın.
- Offline
- Erkek