3ds Max : opacity map'i fbx e aktaramıyorum.
Selam arkadaşlar.İlk defa cam malzemeyi fbx exportluyorum.Sahnemde bir cam kutu içinde kürem var.Pbr materyal olarak max a aktarıyorum.Materyaller diffuse,gloss,height,spec,normal ve opacity.Opacity materyali rgb-grey olarak export ettim.Slotlara atıp exportladığımda cam transparan gelmiyor.Aynı malzemeleri marmosete aktardığımda her şey normal çalışıyor.Marmosetten de fbx export ettiğimde yine saydam değil.Alpha kanalı ile denedim.Targa formatıyla alpha kanalını aktif ettim,dosya bozuldu ,açılmadı.Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkür ederim.
- Offline
Opacity, bahsettiğin "Opacity materyali" içinde bir kanalda alpha olarak mevcut olmalı. 3dsmax'de bu kanalı özellikle belirtmen gerekebilir.
Bu arada materyal ile texture teknik olarak aynı şey değil.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Offline
- Offline
- Offline
Painter export ekran resminde gösterdiğin diffuse'un alpha'sına "Opacity map" atadıysan her yazılımda opacity'e o kanaldan erişebilirsin.
Windows 3d görüntüleyici yapılış amacı itibariyle profesyonel işlerde karmaşık şeyleri desteklemeyebilir, pek güvenmemek gerek.
fbx viewer ve Marmoset doğru şekilde gösteriyor.
- Offline
- Erkek
Tamam o halde.Desteğiniz için teşekkür ederim.İyi çalışmalar.
- Offline