3ds Max : kablo deseni modelleme
Dostlar merhaba, ekte gördüğünüz kablonun üzerine baklava deseni modellemem gerekiyor. bitmap şeklinde denedim fakat aynı kabarıklık ve örgü hissiyatını vermedi. discorddan veya bildiğiniz kısa bir videoyu atarak yardımcı olabilirseniz mutlu olurum. şimdiden teşekkürler
https://hizliresim.com/UiSiYA
- Offline
- Erkek
aslında üzerinde ki desenleri yapmak için 2 yol var sculpting programları ile o kısımları kolayca yapabilirsin ya da Substance painter de o kısma desen atayıp height atayabilirsin. aslında ikisinde de programları en azından biraz bilmen gerekiyor ama zbrush da bu videoya bakarak bir şeyler deneyebilirsin. https://www.youtube.com/watch?v=A7x1D_14aDE
- Offline
- Erkek
İnternette zibil gibi video var, sıradan bir yılan nasıl modelleniyor ona baksan aynı şeyi yapacaksın nihayetinde.
İleti boş gözükmesin diye Blender'da aşağı yukarı ne yapabileceğimi söyleyeyim, tüm modelleme yazılımlarında bunlar var nasılsa:
Kablo deseninin tekrar eden kesidini modeller ve texture'ünü çizerim. Bu kesidin kopyalarını bir curve boyunca arka arkaya sıralarım. Kabloya (curve'a) son şeklini verdikten sonra tek parça mesh'e çeviririm. Kablo ışık altında ayrıntılı olsun diye yüzey normalleri doğrultusunda ekstra displacement uygularım. Ve son olarak da belli belirsiz bir kaç tipte hair particle ile tüylü görüntüsünü veririm.
Afiyet olsun.
- Offline
- Erkek
https://www.youtube.com/watch?v=r8majIM8YFI
Bu videodaki gibi yapıp texture kısmında istediğiniz dokuyu uygulayabilirsiniz. Kıllı tüylü de olsun derseniz vray fur gibi şeylerle güçlendirebilirsiniz.
- Offline
- Erkek