3ds Max : Rescale World Units
İyi günler. Benim size içinden çıkamadığım bir sorum olacak. Ben genelde her projemi
( Units Setup ) santimetre ve ( System Unit Setup ) milimetre olarak çalışıyorum
Ancak referans olarak aldığım bir proje ( Units Setup ) metre ve
( System Unit Setup ) Inches çalışılmış. Bu projeyi benim çalıştığım sisteme dönüştürmek istersem Rescale World Units komutunda Scale Factor ü kaç yapmam lazım ki benim çalıştığım projeye uygun olsun. Bunu yapmadığım takdirde sahnedeki kamera ve ışık ayarlarında çok büyük bir deformasyonlar oluşuyor
Teşekkürler
- Offline
- Erkek
İnç olan sahneyi boş bir max sahnesine import edin o esnada soracaktır inç ten mm ye çevireyimmi diye .
- Offline
Maalesef öyle bir şey olmuyor. Dediklerinizi aynen yaptım ama proje aynı şekilde açılıyor.
- Offline
- Erkek
Eğer Rescale World Units ile yapacaksan ve ölçüleri doğru olan mevcut sahne içine aldıysan yanlış ölçekli objeleri...
Kendi sahne ölçü birimin cm iken;
gerçek ölçüsü 1" olan hatalı obje sahnende 1 cm (0,3937007874015748") gösteriyorsa
scale factor 2,54 olmalı.
Bunun tam tersi 1cm olan obje 2,54cm gösteriyorsa da scale factor 0,3937007874015748 olmalı.
Gerçek birime kıyasla "+" ya da "-" % kaç hatalı gösterdiğine bakman gerekir.
- Offline
- Erkek
Ben aslında obje kaynaklı değilde ışık ya da kamera değerleri değişir mi diye sormuştum.
- Offline
- Erkek
Render motorun nedir bilemem ancak bazı render ayarları gerçek ölçülerle ilgilidir. 10 misli büyüklük gibi ölçek hatalarında gözle fark edilir hatalar görünmeye başlayabilir. Bunu daha iyi anlamak için ölçeği 100 kat büyüterek deneyebilirsiniz. Ancak 1 cm nin 1 inç olarak okunması render noktasında bir sorun teşkil etmez.
- Offline
- Erkek