3ds Max : spiral şekilde dönen merdiven
- Offline
- Bayan
Yaşadığın sorun Banking.
Ben şöyle bir yol izlerdim. Üst görünüşten line ile 2,5 snap kullanarak korkuluğun path’ini çizerdim. Birinin radiusu “0”, diğerinin radiusu “iki kat arasındaki kot farkı” kadar olan iki adet circle da çizerdim. Sonra path’i seçer Create menüsünde Compound Objects’ten Loft aracıyla boynuza benzer bir model oluştururdum. Loft ayarlarında Path’in 0 percent’ı yarıçapı 0 olan circle; 100 percent’ı yarıçapı kot farkı kadar olan circle seçilerek yapılmalı. “Cap Start” ve “Cap End” işaretsiz olmalı. Aynı zamanda Loft ayarlarından Linear interpolation işaretli olmalı. Bu şekilde loft ile boynuz şekli modellendikten sonra editable poly’e dönüştürüp (üzerine turbosmooth atıp kavisi ayarlanabilinir) üzerindeki hatlardan uygun olanını edge ile seçip create shape from selection ile istenilen korkuluk path’i oluşturulabilir. Sonra nasıl bir korkuluk profili isteniyorsa onu path’e uygulardım. Çok uzun ve zor gibi görünse de gözünü korkutmasın.
- Offline
- Erkek
Loft parametrelerinde iki ayrı daireyi pickleyebilceğim alanı göremedim.Hangi bölümde acaba?
- Offline
- Bayan
Percent 0 iken get shape’e basıp yarıçapı 0 olan daireyi seç. Sonra percent değerini 100’e getirip tekrar get shape’ten yarı çapı kot farkı kadar olan daireyi seç.
- Offline
- Erkek
işimin ana kolu korkuluk çizimi sırf max de spiral merdiven ve korkuluk işini imalat verebilecek şekilde çözemediğimden rhino kullanmaya başladım.
denediğim yöntemler autocad ile açınım çizip basamağı modelleyip polar aray ile çoğalt sonra rıhtları ayarla sonra rıhta göre polyline ile iç dış korkuluk yolunu belirle profili çiz loft ile korkuluk yoluna işle idi ama hiç bir zaman doğru imalata verilebilecek bir korkuluk oluşmadı.
- Offline
- Erkek