3ds Max : Bir garip animasyon problemi

Bir garip animasyon problemi
ZeffyEibonİsmail BaşAvatar

Merhaba,

Yaptığım ufak bir çalışma için bir animasyona ihtiyacım oldu;
Circle ile 20cm çapa sahip bir yuvarlak çizip, Circle'a Sweep atayarak "use custom selection" üzerinden bir star pickleyerek circle'a Star şeklini verdim.

Fakat ihtiyacım olan animasyonda bu objenin olduğu yerde içeriye doğru akması gerek, bunu da sweep'in parametre ayarlarından "Angle" ile çözdüm, animasyon kaydını başlatıp Key'ledim istediğim hareketliliği 3D max'de yakalamama rağmen bunu Unity gibi bir platforma export ettiğim zaman animasyon obje ile beraber gelmiyor, 3D max'de yaptığı hareket yerine sabit kalıyor.

Bunun bir çözümü ya da farklı bir yolu var mıdır, yardım rica ediyorum :|


2019-10-14 08:50:31
  • Offline
  • Erkek
Şimdi modifier kullandığın için
panubis3dYakup TAŞKINAvatar

Şimdi modifier kullandığın için export edilince bunu mesh olarak çıktığı için o modifier bilgileri kalmaz..o yüzden bu animasyonu bake etmen gerekir..

Bunun için yapılmış bir script buldum denedim çalışıyor..

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/bake-animation-to-vertex

bunu indir kullan kopyasını oluşturuyor bake edilmiş şekilde..Onu aktar dışarıya..
Frame frame görürsün zaten..


2019-10-14 12:27:48
  • Offline
  • Erkek
Maalesef
ZeffyEibonİsmail BaşAvatar

Maalesef, söylediğiniz işlemleri yapıyorum, velakin dışarıya FBX olarak export edince animasyon yine gelmiyor, obje hareketsiz durmaya devam ediyor


2019-10-14 13:42:03
  • Offline
  • Erkek
*.fbx dosyanı bir yere

*.fbx dosyanı bir yere yükleyebilirsen bir şeyler söyleyebilirim.


2019-10-14 15:26:30
  • Offline
  • Erkek
Fbx ve max dosyası
ZeffyEibonİsmail BaşAvatar

https://we.tl/t-PWUKjjUHoi

İçerisinde FBX ve Max dosyası mevcut, teşekkür ederim


2019-10-14 15:57:21
  • Offline
  • Erkek
FBX dosyanda Unity'nin tanıyacağı

FBX dosyanda Unity'nin tanıyacağı bir animasyon yok. Frame'ler var ancak bu frame'ler muhtemelen keyframe animasyon için kaydedilmişler.

Önce *.fbx dosyasını export ederken Morph veya Skin seçili mi bir bak. Değilse aktif hale getirip export et ve yeni fbx dosyanı Unity'de tekrar kontrol et.

Bu sorununu çözmezse morph/blendshape animasyon yaratıp bunu Unity'e aktarman gerek.

Sanırım bunun için 3ds max'da Morpher isimli bir modifier var. Animasyonu bununla tekrar üretip Morph/Blendshape olarak dışarı aktarmalısın. Böylece animasyonu Unity'de Blend shape olarak kullanabilirsin.



2019-10-14 16:18:40 Edit:2019-10-14 16:35:25
  • Offline
  • Erkek
"Önce *.fbx dosyasını export
ZeffyEibonİsmail BaşAvatar

"Önce *.fbx dosyasını export ederken Morph veya Skin seçili mi bir bak."

Bu seçenekleri işaretleyip denedim, yine aynı sonuç değişen bir şey yok maalesef.

Bu sorununu çözmezse morph/blendshape animasyon yaratıp bunu Unity'e aktarman gerek.

Muhtemelen sorunumu böyle halletmem gerekecek, öğrenecek yeni bir şey daha çıktı :D

Yardımlarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyorum


2019-10-14 16:44:14
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!