3ds Max : köprü kemer yapımı
- Offline
- Erkek
ben olsam map le yapmaya çalışırdım yakından render almayacaksam
- Offline
- Erkek
İLK ÇİZİMDE BENDE ÖYLE YAPTIM AMA 3D TARAYICIDA HER DOKU ÇIKACAK
- Offline
- Erkek
Max te yapılmaz demiyorum ama 3d taşların hepsini kemer için dizmeye çalışmak yanlış. İstediğiniz gibi bir sonuç alamazsınız. Çünkü kemerlerde asla standart bir taş kullanılmaz. Sizin sabit taş ile yapacağınız kemer modeli çok kötü çıkacaktır ve hiç gerçekçi durmaz. Bunu max te yapmak zor olur. Autocad de kısa zamanda halledebilirsiniz.
1-Kemerdeki taşları 2d olarak kemerin kesiti üzerinde çizin. (Altlık olarak bir kemerin jpeg çizimini kullanabilirsiniz.)
2-Yeni bir layer oluşturup boundary komutu ile bütün taşların içerisinde kapalı polyline taşlar oluşturun.
3-Diğer layerları kapatıp sadece taş layerını açık bırakın. Extrude komutu ile bütün taşları aynı anda 3. boyuta kaldırın.
4-Yeni bir derz layerı oluşturup derzler için kemerin tamamının kesitinde 1 plane yüzey oluşturun. Bu plane taşların yüzünü kesmesin diye 3-5 cm içeri taşıyın.
5- Mirror ile kemerin diğer yüzeyi oluşturup altını da aynı taşların kopyaları ile doldurun. Alt ve üst derz için kemerin kesitini 5-6 cm içeri ofsetleyip açık polyline haline getirin. Gene extrude ile 3d plane haline getirin ve alt üst derzleri de yapın.
6- Kemerin biraz daha eski görünmesini istiyorsanız modelin eksiklerini tamamlayıp max e atın. Max te map atayıp taşlar ile derzleri convert mesh , edit mesh, tessellate, mesh smooth, affect region vb. komutlarla keskin köşeleri pürüzlü yumuşamış hale getirin. Yüzeyleri biraz deforme edin. 3d yazıcı için bunlar gerekecektir.
Bu iş istediğiniz detaya göre, 7-8 saatte halledilir.
- Offline
- Erkek