3ds Max : Uvwmap ile texture arasındaki fark
Selam.Sorum nesne kaplama hakkında olacak.
Ben modelde kullanacağım tüm kaplamaları photoshopta tek bir kaplama dosyasında topluyorum.Sonra modeli önce uwmap verip sonra unwrap uvw penceresinden kaplamayı çağırıp olması gereken yerlere atayarak modeli kaplıyorum.Bu yöntem ile, uvwmap çıkarıp photoshopta bunu boyayarak modele atamak arasında bir fark var mıdır?Teşekkür ederim.
- Offline
Biraz ilginç geldi. Teoride bir fark yok gibi ama kaplamayı nereye ne tür formlara uyguladığın pratiklik açısından önemlidir. Açıkçası çok anlayamadım tam olarak ne yaptığını. Mesela ne tür modellere ne tür dokuları bu şekilde kalıyorsun. Birbirini sürekli tekrarlayan dokularda şuan düşününce çok sorun çekmezsin gibi ama bu durumda bump vb kanalları da aynı mantıkta ayarlaman falan gerekecek. O nedenle ne kapladığın neyle kapladığın da önemli.
Ayrıca bu tür bir yöntemi nereden icap etti de uyguladın, nasıl böyle bir iş akışı oluşturdun anlayamadım.
- Offline
- Erkek
https://youtu.be/pkSvqYEnttU
Yaptığım iş aynen bu videodaki gibi.Birden fazla kaplama malzemesi yerine tek kaplama olmasını istiyorum ve modelde kullanacağım tüm yüzeyleri tek bir jpeg-png ye aktarıyorum.Uwmap basit modellerde kullanışlı ancak ayrıntılı modellerde çok fazla parça çıkıyor,bunları stichlemekle ve photoshopta ufak tefek parçalarla çok uğraşıyorum.
Bahsettiğim gibi ve bu videonunda ışığında yapılan işler arasında bir fark var mıdır?Kaplamanın uvwmap olması veya böyle tek bir kaplama dosyası olması arasında bir fark var mıdır?Bu videodaki işlemden sonra bu model uvwmap'li veya unwraplı diyebilirmiyiz?Teşekkür ederim.
- Offline
- Offline
- Erkek
Sahnedeki bütün nesnelerin tamamına tek dosya atamaktan bahsetmiyorsun umarım? Hem sıkıcı hem uğraştırıcı hemde gereksiz.Yükleme esnasında dosya boyutu çok büyürse yükleme kısmı uzar ve sıkıntıya girer.1 mb lik 20 dosya yüklemek daha kolayken 20 mb lik tek dosya yüklemek zordur işlemci için.
Görünüş olarakta bir fark olmayacak.Burda asıl mevzu bu yaptığın işlemi ne amaçla kullanacağın.Mimari görselleştrime ve animasyon yapıyorsan tamamen gereksiz.
Oyun veya simulasyon ise oyun motorları dosyayı farklı formata dönüştürür.Yani bir uygulama ve o uygulamaya ait alt dosyalar oluşturur.
Bu yüzdende boşa uğraşmış olursun.Tek faydası şudur.Masa, tv vs gibi az da olsa grup halindeki objeler için kullanışlı olabilir.Ama daha fazlası için tek dosya yapmak hem gereksiz hemde yorucu
- Offline
video daki işlem bildiğimiz normal dümdüz unwrap uvw ile kaplama koordinatlarını ayarlayıp objenı kaplamak.
textures ıle unwrap arasında fark var mı demek soru kökü olarak yanlış bence
texture: zaten malzemen yanı o illaki olcak burada kı tugla resmı mesela
bu tuglayı ıstersen obje obje parca parca uvwmap ıle koordınatlarını duzelterek objene kaplarsın
ıstersende vıdeo dakı gıbı unwrap uvw teknıgı ıle kaplama koordınatlarını berıller onları daha kopleks bir resmın dogru bolumlerı ıle baglantılı hale getırerek objenı kaplarsın
texture hep var yanı ortada . onu objeye sarma seklın ya uvwmap ıle yada unwrap teknıgı ıle olur bunlar ıkı farklı kaplama duzenleme modıfıerı ıste arada fark yada benzerlık gıbı bır durumlar yok yanı
neden ıkı farklı yontem var kullanman gereken yerler ve ıslevlere gore bırını secıceksın ondan farklı farklı kaplama duzenleme modıfıerlerı var
kolay gelsın
- Offline
- Erkek
gürkan yılmaz, verdiğin video linkte konu alınan çalışma bir sahnede uzak nesne olarak kullanılabilir, yani hero obje diye tabir ettiğimiz kameraya yakın veya sahne açısından önem arz eden objelerde kullanılmaz. Farkındaysan çok az detay ve poligon var videodaki örnekte. Böyle objeler için oyunlarda bu tür birleşik kaplamalar oluşturulur, ancak gördüğün gibi obje tek bir poligon örüntüsünden oluşuyor. Örneğin bir odada masayı kanepeyi halıyı tek bir kaplamada toplamak çok makul bir iş akışı değildir. Kaplama koordinatlarını yerleştirirken yaptığın bir çok ayarın sadece objeleri diğerlerinden harici olarak hareket ettirmek gibi davranışlarda bile hatalar oluşabilir.
Bence sonuç odaklı düşün böyle şeylerde. herkesin kendine has bir iş akışı olabilir ama bunun kişiye bir fayda sağlaması lazım, ben hala senin bu işten ne faydan olacak kısmını anlayamadım. Bence önce bilinen teknikleri kullan ne eksiği var ne fazlası var bir gör sonra bunları düşün.
- Offline
- Erkek
Sayın Seke,Bu yöntemi tüm sahne için değil,sahnedeki her obje için ayrı ayrı kullanıyorum.Yani her objenin bir tane kaplaması var.
Aslında bu akışı kullanmamın amacı unwrap uygulayınca ayrıntılı obje 250 parçaya ayrılıyor.Ufacık yüzeyleri photoshopta doldurmaya çalışmak çok uğraştırıcı.Ben istiyorum ki elimde uvwmap renderi gibi üzerinde uvw koordinatları bulunan bir kaplamam olsun.Bunu da fbx yapıp oyunda kullanayım.Sayın Berker ERGÜDEN ,Texture derken anlatım bozukluğu oldu,kabul ediyorum,uvwmap de bir kaplama.
- Offline
Ama olası ışık sorunlarını öngöremiyorum.Amaç pratiklik.Sayın İzzet Berkay,yine bu yöntemle texture parçalarını üstüste getirmeden uygularsak lightmap'da sorun olurmu sizce?Teşekkürler değerli yorumlarınız için.
- Offline
Lightmap için üst üste gelmeyecek şekilde oto açarsanız sıkıntı yaşamazsınız.
- Offline
- Erkek