3ds Max : rig kontrollerini seçim aracı
merhaba
bir süredir rig konusuyla wire parameter ve reaction maneger konularıyla uğraşıyorum şimdi bir konuyu nasıl yapacağımı çözemedim,
selection setler; rig kontrollerini seçmek için kolaylık oluyor,
ama şu an bir nesnenin seçimini başka bir nesneye bağlamak istiyorum,
o nesneye dokunduğumda asıl seçmek istediğim nesneyi seçebileceğim, yani seçim için kolaylık sağlayacak bir tablo oluşturmak istiyorum, hangi araçla bunu başarabilirim?
umarım derdimi anlatabilmişimdir: )
şimdiden, teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Constraints ler gibi bir şey mi istediğiniz.
- Offline
- Erkek
objeleri birbirine linklediğimizde bir tanesine çift tıklayınca bağlı objelerin hepsi seçiliyor ya,
yapmak istediğim; çift tıkladığım obje buton olacak tıkladığımda butona bağlı objeleri seçmiş olucam. bunu nasıl yapabilirim?
- Offline
- Erkek
Hiyerarşi olarak birbirine bağlayın ve Ctrl+PageDown kısayolunu kullanın.
- Offline
- Erkek
objelerinizi hiyerarşi
scane explorer hierarchy moduna geçip objeleri ana objenin altına sürükleyin. Ardından ana objeyi seçtiğinizde Ctrl+PageDown kısayolunu kullanın.
görsel:
https://help.autodesk.com/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/images/GUID-D88C0C63-B183-42D3-81D0-9C2086F1FFCE.png
Bu sayfada hiyerarşi hakkında bilgi edinebilirsiniz:
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-2569461E-C859-4D54-BAFF-C8BD078B53AC-htm.html
https://www.youtube.com/watch?v=qemMpAPW_vg
- Offline
- Erkek
teşekkürler, istediğime yakın bir sonuç çıkıyor, bunu pgdn tuşunu kullanmadan sadece tıklamayla yapabileceğim bir alternatif buluncaya kadar işimi hayli görür.
- Offline
- Erkek
Eğer kolay seçim yapmak için bir arabirim oluşturmak istersen aşağıdaki örnek scripti referans alabilirsin. Kendine göre uyarlamak için pozisyon değerlerini ve seçilecek kontroller isimlerini dosyana göre uyarlaman yeterli.
Çalışan bir örnek dosyayı aşağıda bulabilirsin.
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=67147460404427531314
Script:
try(destroyDialog selectController)catch()
rollout selectController "Select Controller" width:230 height:100
(
button 'btn1' "Sol Omuz" pos:[10,10] width:100 height:20 align:#left
button 'btn2' "Sol El" pos:[10,40] width:100 height:20 align:#left
button 'btn3' "Sol Ayak" pos:[10,70] width:100 height:20 align:#left
button 'btn4' "Sag Omuz" pos:[120,10] width:100 height:20 align:#left
button 'btn5' "Sag El" pos:[120,40] width:100 height:20 align:#left
button 'btn6' "Sag Ayak" pos:[120,70] width:100 height:20 align:#left
on btn1 pressed do
select $SolOmuzController
on btn2 pressed do
select $SolElController
on btn3 pressed do
select $SolAyakController
on btn4 pressed do
select $SagOmuzController
on btn5 pressed do
select $SagElController
on btn6 pressed do
select $SagAyakController
)
createDialog selectController pos:[100,100]
- Offline
- Erkek
teşekkürler:)
script konusuna dün "Quick Weighting Script" dosyasıyla ilk kez girdim...ama bu tarz bir panel oluşturmak istiyorum, o aşamada işime yarar kesinlikle.
- Offline
- Erkek