3ds Max : Compound Connect ile Birleşen Nesneyi Tek Parça Yapma
Arkadaşlar selamlar cümleten. 3ds Max'da nesneleri (söz gelimi iki küreyi) birbirinin içine sokup connect yaparak tek nesne haline getirerek modelleme yapıyorum. Fakat edit poly modifieri ile açıp elements bileşenini seçtiğimde nesneler birbirinden ayrılabiliyor. 3d print aldığımda iç içine sokulan nesnelerden birisi basılmıyor. Bu hatayı nasıl düzeltebilir ve nesnenin sadece dışarıdan görünen kısımları ile tek parça olmasını nasıl sağlayabilirim. Nesneyi bir kutunun içine koyup boolean ile nesneyi kutudan kestim. Sonra kutuyu başka bir kutuya koyup tekrar boolean yapıp orijinal nesneyi tekrar oluşturdum ama yine de ilk nesneyi oluşturduğumda birleştirdiğim nesneler ayrı olarak ulaşılabiliyor. Çözümü, fikri olan var mı?
- Offline
- Erkek
Bahsettiğiniz tüm işlemleri yaptıktan sonra birleştirilmiş objeye,
Sağ tıklayıp önce edit mesh sonra daha sonra reset xform yapıp en sonunda yine sağ tık convert editible poly komutu uygulayıp dener misiniz?
Not: Bu işlemi 3d printte sadece bir tek nesne basılıyor dediğiniz için önerdim.
Modelleme aşamasında tek bir obje haline getirmek için sadece connect ya da attach işlemi yeterli olmayabiliyor. Nokta kaynatma (vertex weld) gerekiyor.
- Offline
- Erkek
Selam, connect işleminde objeler tam kaynaşmazlar. Dış hatları hala korunurlar. compound objects-boolean-union aşamaları ile tam kaynaşma olabilir.
- Offline
- Erkek