3ds Max : Mentalray İç Mekan Sorunu
https://hizliresim.com/QVQP9r
merhaba arkadaşlar mentalray ile ekteki görseli render ediyorum fakat ne yaptı isem tavandaki ve koltuğun arka tarafın üzerindeki lekeleri götüremedim yardım ederseniz sevinirim...
- Offline
- Erkek
Sahnede kullandığın ve sorun yaşadığın modellerin materyalinde yansıma var ve bu yansımalara ayriyetten glossines özelliği vermişsin. Şimdi bunu şöyle çözebiliriz.
- Materyalinin reflection glossines samples değerini min 16 - max 32 arası
- Eğer sahnede photorealistic rectangle light kullanıyorsan onun shadow sample değerini min 16 - max 64 arası
- Render setup / renderer / global tuning parameters de soft shadows precision (multiplier) değerini 2 yada 4 yapabilirsin. (Bu genel olarak sahnenin tamamının gölgelerini toparlayacaktır. glossy özelliğini de etkileyen bir şey.)
- ayrıca 3ds max 2016 ile beraber gelen yeni bir özellik var. sende var mı bilmiyorum.
- sampling quality menüsünde "light quality" isminde bir özellik. Onun da parametresini 1.0 ın altına yavaş yavaş çektiğinde ışıkları kalitesi artacaktır. Bunun da glossy i düzeltmede etkisi olacaktır.
Bu değerleri full yükseltme. Azar azar yükselterek dene. Optimum kaliteyi tutturduğunda final renderini alırsın.
Kolaylıklar dilerim.
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim emre hocam
- Offline
- Erkek