3ds Max : arazi modelleme terrain sorunu
Öncelikle merhaba arkadaşlar,
Arazi modellemede problem yaşıyorum.
Kapalı line ile izohipsleri çiziyorum, yükseklikleri ayarladıktan sonra terrain komutuyla araziyi oluşturmaya çalışıyorum fakat arazide istemediğim yüzeyler fazlasıyla birbiri içine geçmiş segmentler oluşuyor.
Terraini yaptıktan sonra belki turbo veya mesh smooth ile çözebilirmiyim diye düşündüm ama herhangi bir fayda sağlamadı.
Şuan için sorun ile ilgili görsel paylaşamıyorum fakat akşam yükleyeceğim.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
civil 3d programını biliyorsanız arazi modellemeyi bu programda yapıp max aktarma yapabilirsin
civil 3d de direk 3ds max aktarma mevcut, hatta programı iyi biliyorsanız kaplama koridorlar oluşturulmuş şeklinde aktarma yapılıyor,,
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/populate-terrain
arazi düzeltmek için
- Offline
- Erkek
Demirhan bey yardımınız için teşekkür ederim ancak civil 3d ile ilgili bilgiye sahip değilim.
Populate-terrain calışma prensibi sorunumu çözecek gibi duruyor fakat attığınız sitedeki indirme linki kırık programı indiremedim, 2015 3dsmax sürümü için de destekli bulamadım
- Offline
- Erkek
https://area.autodesk.com/downloads/populate_terrain/
bir de bunu dene üyelik ister burası
- Offline
- Erkek
Herhangi bir eklenti kullanmadan sorunu çözdüm.
İleride bu sorunu yaşayan arkadaşlar bu yöntemle sorunu halledebilirler.
Araziyi aynı şekilde terrain ile modelledim.
Daha sonra yüzeyleri bozuk arazinin üzerine, modelden biraz daha büyük bir plane çizin, araziniz tek yönlü yükseliyorsa yönünü ayarlayın ve plane segmentini ayarlayın. Ben (100-150) yaptım arazi şeklime göre modele göre ayarlanmalı.
Daha sonra plane modelinizden biraz yukarı kaldırın ve compound objects->comform uygulayıp arazine uygulayın.
Daha sonra planede kalan gereksiz yüzeyleri kaldırın. Kenarlarda kalan kare kare yüzeyleri relax ile halledip sonrasında uygulamak isterseniz turbosmooth uygulayabilirsiniz.
- Offline
- Erkek