3ds Max : İhtiyaç Doğrultusunda Plugin Yazdırılabilirmi?
Herkese Selamlar Saygılar.
bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var.
ihtiyacım olan şey; max üzerinde projede yer alan tüm malzemenin adetlerini çıkartmak.
aklıma gelen ilk yol; nesenelere isim verdim list kısmında sadece isimleri yazmakta. kaç adet olduğunu göremiyorum.
nesneyi seçtikten sonra sağ tıklayıp select similar yapıyorum adettini gösteriyor ancak nesneye herhangi bir meteryal atandığında atanan meteryalli nesnelerin adetini gösteriyor.
select similar ile sahne üzerinde yer alan tüm malzemeleri seçmek her zaman kolay olamayacaktır mutlaka atlanan nesneler olabilir.
ikinci yol nesenelere her nesne için farklı renk vermek. f3 e basıldığında renklerinden nesnelerin adetini çıkartmak.
handikaplar; çizim esnasında bir nesneyi poly yada farklı bir yöntemle bozduğumuzda (boyunu yada genişliğini) değiştirdiğimizde sayım yanlış çıkıcaktır. bunun önüne geçilebilirmi.
Kütüphanede yer alan isimleri idleri düzgünce yazılmış nesneleri bir projede kullandıktan sonra, hangi isimli nesneden tam olarak kaç adet kullanışmışsa adetini veren bir plugine ihtiyacım var.
bu tarz bir plugin mevcutta varmı ücretli yada ücretsiz.
yada bu tarz bir ihtiyaca göre plugnini yazan bir firma şahıs varmıdır.
- Offline
- Erkek
select $box*
bu kod sahnede ismi boxla başlayan objeleri seçer
- Offline
- Erkek
yada
select $???box*
isminin ilk 3 harfinden sonra isminde box olan objeleri seçer
- Offline
- Erkek
Erkan Bey Cevabınız için teşekkür ederim.
nesne1, nesne2, nesne3 isindeki sahnede yer alan tüm nesnelerin adetini çıkartmak istiyorum.
sizin dediğiniz şekilde yine neseneleri seçecektir.
select $nesne1* şeklinde değiştirsek çalışıcağını düşünüyorum.
ancak tüm nesnelerin adet bilgisine topluca ulaşmak istemekteyim.
nesne1 - 10 adet
nesne2 - 7 adet
nesne3 - 3 adet gibi
- Offline
- Erkek
print $nesne1*.count
- Offline
- Erkek
hımmm bi boş vaktimde düşüneyim ben bunu
- Offline
- Erkek
Erkan Bey şimdiden teşekkür ederim. cevabınızı beklemekteyim.
kütüphanede yer alan tüm nesneleri isimlendirdikten sonra proje ye aldığımızda saymak istediğimiz nesneyi seçip sağ tıkladıktan sonra "select similar" dersek adet bilgisini almaktayım. ancak her nesne için bunu tek tek yapmak gerekiyor. yüklü bir projede bu şekilde ilerlendiği zaman herhangi bir nesneyi atlama ihtimali var.
onun için sahnede yer alan tüm nesne isimlerinin adetlerine tam olarak ulaşmam gerekmekte.
- Offline
- Erkek
obj = #()
for i in objects do (appendIfUnique obj i.name)
for i in obj do (print (i +" `den "+((execute ("$"+i+"*") ).count) as string +" adet var"))
sahnedeki objelerin adetlerini listeler
- Offline
- Erkek
obj = #()
for i in $box* do (appendIfUnique obj i.name)
for i in obj do (
print (i +" `den "+((execute ("$"+i+"*") ).count) as string +" adet var"))
bu da sahnedeki ismi box la başlayan objelerin adetlerini listeler
- Offline
- Erkek
öncelikle ben kütüphanem tüm max sürümlerinde çalışsın diye 2009 sürümünde hazırlıyorum.
MAXscript/newscript kısmına verdiğiniz kodu aynen yazıyorum ancak hata alıyorum. acaba değiştirmem gereken kısımlar mı var?
- Offline
- Erkek