3ds Max : Cinema 4D`ye Geçmeli miyim?

Cinema 4D`ye Geçmeli miyim?
okitoErdem TürkoğluAvatar

Yaklaşık 8 yıldır, 3ds Max kullanıcısıyım. Bu süre zarfında tespit ettiğim temel avantaj ve sorunları şöyle sıralayabilirim;

1- İnternette 3ds Max üzerine yığınla forum, öğretici video ve görsel, eğitim seti vs var. Bu konudaki zenginliği tartışma götürmez.

2- Günümüzde büyük lige oynayan tüm render motorlarının her güncellemesi ve iterasyonu ilk olarak 3ds Max ve C4D`ye geliyor.

3- Plugin ve script bolluğu batan geminin malları bunlar dedirtiyor.

4-Öğrenci sürümüyle bedavadan, yenilikler ne, yeni sorunlar ne, diye merak eden bedava indirip 3 sene kurcalayabiliyor.

Şimdi insanı deli edenleri sıralayayım,

1- Hayatımda 3Ds Max kadar "çaaat!" diye sorgusuz-sualsiz, sebepsiz ve durduk yere kapanan; her yeni sürümde (SSD olsa bile) kullanıma hazır olma süresi uzayan başka program görmedim. Siz gördüyseniz seve seve hikayenizi dinlerim.

2- 2011 sürümünden bu yana katı modellemede kolaylık sağlayacak çok majör yenilik getirmedi. Hala ters kulağımızı, ters elimizle tutturuyor.

3-Marsa koloni kuracağız, hala hızlı seçim, yüzey elemanları (vertex, edge, polygon) arası geçişler programın "native" özelliği olarak gelemedi. Script ile iş sürecimizi hızlandırmaya çalışıyor (bkz madde 1 bu da açılma süresini uzatıyor)

Şimdi sorum şu;

Blender (her ne kadar ücretsiz de olsa), SketchUp`ı şimdilik kullanmak istemiyorum Arayüzleri bunaltıcı ve çok yoğun. Uzun zamandır Cinema 4D`ye geçsem diye düşünüyordum ama son projemde karşılaştığım sıkıntılar yüzünden artık şu Max`ten kurtulmak istiyorum. Cinema 4D`ye geçersem, 3Ds Max`ten sonra modelleme konusunda rahata erer miyim? Yukarıda saydığım dertlerden kurtulur muyum? Neye "ohhh be" neye "hadi lan" derim.

Bilen arkadaşlar fikirlerini beyan ederse mutlu olurum.

Not: Fanatik taraftar gibi savunma sataşma ortamı olmazsa süper olur. Müspet ya da menfi makul açıklamalar çok makbule geçer.

Şimdiden teşekkürler.




2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-20 16:29:41 Edit:2017-11-20 16:34:45
  • Offline
  • Erkek
Her ne kadar bu
Seke

Her ne kadar bu tartışmalar sonsuz gibi gözüksede her ihtiyacımızı çok kolayca çözümleyen bir program çıkmadıkça pek birşey değişmeyeceğinden ben oyumu maxe veriyorum.Nedenmi.Çünkü diğerlerinide kullandım.Maya ve cinema4d nin maxe çok büyük bir avantajı (BENCE) gerçekten yok.Mesela mayada son komutu tekrarlamak için g ye basarsın.Max te de kendin istersen ayarlayabiliyorsun :) .Cinema 4d de modelleme açısından gene komut listesine sağ tuşla kolayca ulaşmak mümkün.Maxte değilmi? Yani sonuç olarak önemli olan kişinin ne kadar bildiği.Evet max çok hata verir.Modellemesi falan sıkıntılı doğru.Ama biri taş devri tekerleği diğeri ufo değil.


2017-11-20 16:41:36
  • Offline
"Yani sonuç olarak önemli
okitoErdem TürkoğluAvatar

"Yani sonuç olarak önemli olan kişinin ne kadar bildiği."

Sonsuz katılıyorum ama örnek vermek gerekirse, 5-10 milyon poligondan sonra objelerini ne kadar edit poly`ye çevirirsen çevir, özellikle obje kalabalıklığı olan yerlere yaklaşmak, kademeli uzaklaşmak, oradaki bir objenin herhangi bir vertex`ini seçmek zulüm oluyor. "Merak etme C4D de böyle oluyor." mu dersiniz, yoksa çok daha rahat mı çalışılıyor?

Misal bir obje öbeği ile işim bitmiş gruplamışım (zira layer mantığı hala rezil) birkaç alt grup var. en alttaki grupta bir değişiklik yapmak için 3 tane grup aç objeyi seç değiştir grupları kapat. Deli ediyor. Abi klavyede zıkkım kere zıkkım tuş var. Birine basayım çift tıklayayım, grup içindeki tüm objeler bu komutu geri alana kadar serbest kalsın.10 milyonluk sahnede o gruba yaklaşmak dert, seçmek dert. İzole edene kadar göbeğim çatlıyor. Yok illa tırmalatacak program. Bu tarz hamallıkları var 3Ds Max`in. Off içim şişmiş :)


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-20 17:00:46 Edit:2017-11-20 17:05:53
  • Offline
  • Erkek
Yeni versiyonlarda (eskilerde varmiydi
Seke

Yeni versiyonlarda (eskilerde varmiydi hatırlamıyorum) group sekmesinde open recursevly seçeneği var.Evet büyük sahneler sıkıntı.Evet 13 sene oldu max halen beni şaşırtıyor.Ama Cinema 4d de maxteki kadar büyük sahneyle çalışırsan program zaten açılmaz.Bırak yavaslamayi zaten dosyayı açamaz


2017-11-20 18:49:51
  • Offline
Özellikle zaten mimari çizim
Seke

Özellikle zaten mimari çizim yapacaksan cinema4d ye geçmek saçma olur.Motion graphics animasyon vs dersen bilemem orası senin tercihin


2017-11-20 18:52:07
  • Offline
İki programı da yeteri
fasuto53Fatih Avatar

İki programı da yeteri kadar kullandım max tabi çok daha fazla. Ancak c4d ile büyük sahneler zulüm olur... Bu konuda max daha güçlü.

Ancak arayüzakıcılık kullanıcı dostu olmak gibi konularda c4d fersah fersah ileride. Ben bir süre mimari için kaçtım max`ten sonra geri dönmek zorunda kaldım. Mesela şuan fena saydırıyorum, sebebini bir türlü çözemediğim 10-15 dk arayla bir donma yaşıyorum onun dışında çok rahat çalışıyorum sahnede. Çıldırmamak elde değil, bu yüzde gece mesaiye kalıyorum l..n..t...


2017-11-20 20:18:43
  • Offline
  • Erkek
x-ref
emreşanEmre ŞanAvatar

Ağır sahne meselesi daha çok iş-akışında tüm objeleri tek sahnede toplama, birleştirme eğiliminden kaynaklanıyor. x-ref meselesini ve cinema4d kullanımını da araştırmanızı ve mümkünse bu tekniği max ile de kullanmanızı öneririrm.

3dsmax - cinema 4d konusuna gelince, modelleme, ışıklandırma v.b. "teknikler" konusunda 3d prensiplerine hakimseniz bu noktada 3d araçların yerlerinin farklı olması çok bir şey değiştirmiyor. Modelleme konusunda "modo" ve karakter animasyonu konusunda "maya" ve efekt animasyonları (parçacık, akışkan dinamikleri v.b.) "Houdini" isimlerini tüm dünyada bilen insanlar bilinçli olarak zikretmekteler. Her 3d yazılım paketinin belirli konularda üstünlüğü olması bence de büyük avantaj. Sadece bir programa bağlı kalmanız gerektiğini düşünmüyorum. Artık tüm 3d yazılım paketleri aralarında neredeyse sorunsuz dosya transferleri yapıyorlar. Modellemeyi, animasyonu, render`ı ve sonrasında comp + kurgu başka yazılımlarda da yapılabiliyor. Kendinize kurduğunuz iş akışınızda hangi yazılım size daha kullanışlı geliyor ise onu seçmenizi tavsiye ederim. Ağır sahnelerin cinema4d`de açılmaması durumuna şöyle bir ekleme yapabilirim, özellikle kullandığınız ekran kartının hafıza miktarı, sahip olduğunuz sistemin ram ve işlemci hızı/miktarı yeterli ise bazı optimizasyonlardan haberdar olmanız gerekir. Dünyada kullanılan en yaygın optimizasyon tekniklerinin başında "referans sahne kullanımı" dediğimiz ve max, maya ve cinema 4d`de tecrübe ettiğim özellik var. Mimari animasyon yapan arkadaşlardan örnek vermek gerekir ise; Tüm siteyi yani 30 konutlu bir mekanın tamamı tek bir sahnede toplanmıyor. En azından sağlıklı yöntemin bu olmadığı biliniyor. Birbirinin tıpatıp aynısı objelerin "instance" yöntemiyle sahnede başka yerlerde kullanılması da bu durumda çok pratik değil çünkü asıl olay sahnede ekran kartının ne kadar çok yüzey gösterebildiği değil 3d yazılımın ne kadar çok özelliği tek çalışma dosyası içerisinde barındırıcam derdi ile şişip şişmediğidir.

Kısaca; referans sahne kullanımı özelliğini olmazsa olmazlar listesinin başına koymanızı tavsiye ederim. Yoksa 128 gb da ram`iniz olsa yine çöker, yine göçer.

3DS MAX > Cinema 4D meselesine gelince... Kişisel olarak ben Cinema 4D programını "hedefe daha pratik ve hızlı şekilde varabilen" bir yazılım olarak nitelendirirdim. Tabi bu benim bu sektördeki mesaim ve deneyimlerimle doğru olantılı olarak kişisel fikrim. Öğrenmesi Max kadar zor değil diye tahmin ediyorum. Kısmen Max`den sonra bir çok özelliği zevkli bile gelebilir. 20 yıldan fazla bir süredir 3DS Max (ve hatta Dos versiyonu olan 3D Studio Release) kullanıcısı olarak bu şekilde yazılım çeşitliliğini bir fayda olarak nitelendiriyorum. İşiniz gereği arayış ve en verimli yolu bulma çabası içinde olduğunuz belli. Max sonrası Cinema 4D bu tarz bir rahatlama getirebilir diye tahmin ediyorum.


https://emresan.net
2017-11-21 01:08:12
  • Offline
  • Erkek
Emre Bey detaylı ve
okitoErdem TürkoğluAvatar

Emre Bey detaylı ve deneyim dolu fikirleriniz için teşekkür ederim.

54 konutluk proje üzerinde de mimari görselleştirme yaptım. Tam da bahsettiğiniz gibi, Xref objectler de kullandım, proxy ile sahne yükünü de azalttım. Elimdeki sistem, işi bitirip render almaya yetti. Sorun donanım kaynağı ve bunun verimli kullanılmasından çok, özellikle modellemenin olmazsa olmazı "sert köşelerden kaçının" kuralı. Cinema 4D`nin kendi modelleme mantığı içinde bu oldukça kolay ve pratik iken, 3Ds Max hala bize edge seçtiriyor, polygon modeling ribbon`undan ya da kısa yollarla (Ctrl+L / Ctrl+R) obje etrafında dolanan edge`leri seçtiriyor. Sonra seçili alanda hangi komutla ne işlem yapacaksak onu yapıyoruz. Sert kenarları yumuşatmak (anti aliasing`den değil obje kenarlarından bahsediyorum) bu kadar zor olmamalı. Üstelik, özellikle kompleks bir objede bu değeri daha sonra değiştirmek isterseniz yandı gülüm keten helva. C4D`de bu çok daha pratik ve geri döndürülebilir.

Sanırım sorumu yanlış yönelttim. Herkes ağır sahne yükü yüzünden 3Ds Max`ten başka bir programa geçmek istediğimi anlamış. Hayır asıl sorun modelleme aşamasında... 3Ds Max seç > komut ver > ayarla mantığıyla çalışırken; C4D (şimdilik gördüğüm kadarıyla) hiyerarşi ağacında istediğine gel ve panelden değiştir / ayarla mantığıyla çalışıyor.

Modelleme işi için sanırım 3Ds Max insanı fazla yoruyor ve her seferinde 3-5-10 adım sonrasını göz önüne alarak hareket etmeye zorluyor. Ama sanırım sektörde ilk olmanın sıkıntısını yaşıyor Autodesk. Daha sonra çıkan muadilleri çok daha pratik adımlarla çok hızlı bir iş akışı sağlarken; 3Ds Max taş yontar gibi ağır bir yük yüklüyor insanın sırtına.

Ama cevabımı aldım çok teşekkür ederim. Sahnee olacak tüm objeleri C4D`de- gerekirse ayrı ayrı- modelle, 3Ds Max`te bir araya getirip son şeklini ver.
Sanırım haklısınız böylesi daha kolay ve az stresli olacak.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2017-11-21 09:00:46 Edit:2017-11-21 09:09:22
  • Offline
  • Erkek
max e çok haksızlık
yazruzgazriEmir Yıldız

max e çok haksızlık etmişsiniz ERdem bey. Bahsettiğiniz köşe yumuşatma "chammfer" isimli modifierle rahatça tek tık ile yapıp geri alabilirsiniz. max 2017 ile zaten modellemede ve edit poly seçim araçlarında güzel gelişmelerde oldu.

max i max yapan. diğer programlar arasında öne çıkartan zaten katı modelleme yeteneğidir. ben katı modelleme noktasında maxi tek geçerim.

bahsettiğim modifier
https://www.youtube.com/watch?v=wvalZ33dQ18


2017-11-21 09:42:30 Edit:2017-11-21 09:47:57
  • Offline
  • Erkek
Emir benim yazacağımı yazmış
Seke

Emir benim yazacağımı yazmış benden önce :).


2017-11-21 10:26:01
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!