3ds Max : 3d max 2014 vray plane sorunu
Merhaba arkadaşlar;
3d max 2013 de oluşturdugum şablonu 2014 de açtığımda vray plane görüldüğü gibi arka planda ikiye bölünüyor dolayısı ile zeminde herhangi bir değişim yapamıyorum
(kusura bakmayın çok iyi bilmediğim için ancak bu şekilde ifade edebiliyorum)
https://i.resimyukle.xyz/UHLAS.jpg
Bana göre normal olanı;
https://i.resimyukle.xyz/4LJaP.jpg
- Offline
- Erkek
İkiye bölünmenin nerede olduğunu göremedim.
"V-Ray Plane" ufuk çizgisine kadar sahneyi kaplar. İkiye bölünüyor dediğin yer, ufuk çizgisini simule eden alansa bu zaten çok normal.
- Offline
- Erkek
aynen erdem beyin söylediği gibi o plane sonsuza dek gider :) lakin sen o sorunu tatlı bir fogla çözebilirsin volume fog derinlik hissi verir ufuka
- Offline
- Erkek
Vray plane e atadığım materyal yansıması %40 kadar açık ve rengi değiştirdiğimde environment e atadıgım görselin yansımasını tam almıyor ikiye bölünmüş gibi oluyor.Yinede çok teşekkür ederim ekteki resmi değiştirdim daha anlaşılır durumda şimdi.
normalde aldıgım render aşağıdaki gibi ufuk çizgisi fark edilmiyor bile;
https://i.resimyukle.xyz/4LJaP.jpg
- Offline
- Erkek
Yansımaya "Reflect Glossiness" ile değil, "Highlight Glossiness" ile (0.95 - 0.87 arası bir değer) parlaklık verirseniz bahsettiğiniz sorun minimuma iner. Blurlu parladığı için farklılık çok belirgin oluyor.
- Offline
- Erkek
Tamamdır cok teşekkür ederim arkadaşlar.
- Offline
- Erkek