3ds Max : Solidworks`ten 3Dsmax`e Model Atarken Hangi Dosya Formatı Kullanılmalı?
Merhabalar,
Solidworks`te çizdiğim bir modeli, parçayı 3DsMAX`e atarken;
.sldprt veya .igs formatlarını kullanıyorum ama aralarında ki farkı çözemedim. IGS formatının dosya boyutu daha büyük oluyor. Acaba kayıp yaşamadan en iyi aktarım için hangi format kullanılmalıdır?
- Offline
- Erkek
Merhaba serhat ben çok daha başka bir yöntemle yapıyordum.
Soliddeyken modeli cinema 4`e export edip ordan da .wrl uzantısı ile alıyordum max`e yüzey kaybı, fazla egdeler vs yaşamadan temiz geliyordu model max`e hatta animasyon bile yapabiliyordum
- Offline
- Erkek
Ben step kaydedip rhino'da açıyorum ardından mesh (*.obj,fbx) datasına çevirip Maya/3ds Max'ta açıyorum. Mekanik parçaları export ederken mesh detayını minimize ediyorum.Yüzey kalitesinin önemli olduğu objelerde ise ayarı yükseltiyorum. Eğer fazla segmentler oluşmuşsa bunları Maya'da veya Rhino'da düzenliyorum.
Linkteki video faydalı olacaktır..https://www.youtube.com/watch?v=rwJeYbfFilM
- Offline
- Erkek
3dsmax direkt solid ile kayıtlı dosyayı açabiliyor. dosya açıldığında solidteki ürün ağacı aynı şekilde 3d ye geliyor ve body obje olarak açılıyor body obje ile yüzey kalitesi artırıp düşürülüyor.
- Offline
- Erkek