3ds Max : Modeli low poly yapma
Selam arkadaşlar bir konuda yardıma ihtiyacım var bilgisi olan paylaşımda bulunursa sevinirim. Çizmiş olduğum bir modeli oyun için hazıra getirmek için low poly UWV maping de hazırladığım textureyi kaplamaya çalışıyorum fakat hala başarabilmiş değilim.
İzlediğim yol şöyle:
1- High poly olarak modellediğim helikopteri Unwrap UVW ile hazırladıktan sonra photoshopda texturesinş hazırladım kapladım.
2 - Sonra high poly modellin parçalarını attach ile birleştirerek tek parça haline getirdim.
3 - Bu modeli prooptemizer ile %20 oranında düşürdüm
4 - Render to texture menusünden low poly yaptığım modeli seçerek high poly projection ile birleştirdikten sonra Comple Map alıyorum fakat high polideki hazırladığım çalıştığım UVW map ile render tuşuna bastığımda aldığım görüntü tutmadığı için kaplamayı gerçekleştiremedim.
İnşallah doğru anlaşılır bir açıklama olmuştur, yrdımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
High poly modeli zbrushta low poly çevir sonra UV olayı için unfold programını kullan sonra UV sini açtıktan sonra tekrar zbrusha dönerek high modeli UV sini açtığın modele en son (artık kaç levelin varsa)gelene kadar projetc et sonra subdivision levelini tekrar 1 e getir multi map exporter dan export et daha sonra 3d max de low moedelini açtığın zaman modelin low görünecek fakat render sırasında yüksek detaylı görünecek
- Offline
- Erkek
bu arada unutmadan söylim bu low modeli oyunda kullanacaksan xnormal ile tüm UV yi tek bir şekilde kayıt etmelisin. zbrush her obje için ayrı ayrı normal map oluşturur
ama xnormal programı tek bir UV yapmaya yarar
- Offline
- Erkek
Teşekkürler öncelikle destek için.
Dediğiniz gibi aynı yolu takip ediyorum.Bunuda bu soruyu paylaştıkdan sonra başladım. Şu anda sorunu zaten bake çıkartırken yaşıyorum. İstediğim kalitede çıkmıyor malesef. Detay göremiyorum. Örnek şuan atak helikopterini modelledim low polye düşürdüm. Kapartodaki vida somun gibi abjeleri lowpolyde zaten sildim orda yüzey düz plane şeklinde. Render texture de bake alırken bu detayları istediğim kalitede alamıyorum şuan sıkıntı yaşadığım nokta bu.
Şu an anladığım veya anlayamadığım kadarıyla belkide
1- low polye düşürürken hata yapıyorum örneğin sildiğim vertexlerden sonra objede gölgelenmeler oluyor. Bu etkenmidir bilemiyorum şuan?
2- projettion ayarlarında veya renter texture penceresindeki ayarlarda bir sıkıntı olabilir
bunları aşamalı olarak kontrol ederek tek tek deneyecğim bu aşmada sonuçu paylaşırım .
- Offline
- Erkek
Paylaşım için teş ederim.
Sizin sunduğunuz çöSüm şuan kullandığım yoldan çok farklı öncelikle bu aşamayı bir tamamlamak isterim. Sizin öneriniz üzerinde de zamanı gelince mutlaka deneyeceğim. Sonuçta olması önemli olduktan sonrada hız önemli.en verimli şekli en iyisi.
- Offline
- Erkek
Denemedim ama mantıklı gibi duruyor. Sonuçta lowpoly yaparken deformasyon olmuyor objede.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek