3ds Max : Non-Spherical Gözler
Merhaba,
Üzerinde çalıştığım bir karton karakterin gözleri eliptik (dik elips gibi yani), dolayısıyla normal küresel gözlerdeki gibi göz küresini ve göz kapaklarını sliderlarla falan kolayca kontrol edemiyorum, daha önce böyle gözleri rigleyip kontrol etmiş arkadaş var mı? Ya da herhangi bir çözümü olan? Teşekkürler...
- Offline
- Erkek
Arkadaşlar bu konuda ciddi yardıma ihtiyacım var, gerçekten hangi yolu izleyeceğimi tavsiye edebilecek bir arkadaş yok mu? Gözler aşağıdaki şekilde :
http://i.hizliresim.com/6960X3.jpg
- Offline
- Erkek
Ilginc bir durum hakketen. Bende merak ettim. Buyuk gozler koysaniz nasil olur acaba.
- Offline
- Erkek
Bildiğim kadarıyla bu tür modelde morp kullanman lazım. Göz küresinin açık, ve kapalı halini morph hedefleri haline getirip bunu da bir slider`a bağlaman lazım.
Youtube`da morph,rig,slider,wire parameter diye aratınca tutoriallere ulaşabilirsin.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim Serkan Bey, bende sizin düşündüğünüz gibi Morpher ile açıp kapama işini hallettim, sadece göz küresi küresel olmadığı için gözün bakış hareketleri sıkıntılı, onu da çözeceğim artık yapacak bişey yok...
İyi çalışmalar diliyorum
- Offline
- Erkek
Göz bakış hareketi için gözü hareket ettirmek yerine sadece göz bebeğini hareket ettirip oluşacak bozulamaları( gözün bir kısmının dışarı çıkması gibi) da göz merkezini gözün küresine yüzey kısıtlaması yaparak çözülebilir.
- Offline
- Erkek