3ds Max : Hdrı Sorunu
Herkese selam;
Şimdi elimde misal böyle bir resim var ( http://www.teknolo.com/360-derece-video-ceken-urunler-ve-fiyatlari/ )
Ben bu 360 derece çekilmiş resimden bir ortam oluşturmak için hdrı yaptım photoshop ile.
Sahnemi oluşturdum hdrı çağırdım . 2 Yöntemide denedim rendering bölümüne direk çağırdım sonra material editore instace ile attım aynı işlemi tersinden de denedim aynı işlemin vray environment lede atayarak denedim.
Photoshop ile oluşturduğum hdri de hiç bir sorun yok 360 derece olarak sahneme geldi sanki o alanın içindeymişim gibi.
Ama çizdiğim obje bu alanın ortasında kaldı. zeminle hiç bir şekilde bağlantı kuramadım. Yani objemi hdri zeminine oturtamadım.
İstediğim ( https://tr.pinterest.com/pin/262545853251830760/ ) bu linkte ki araba gibi zemine oturması objenin.
Hdrı ile ilgili 30 40 tane video izledim kimse bu tarz bişey yapmamış. ek zemin atan var ben ek zemin attığımda zemin yine sahnenin ortasına denk geliyor ve görüntüyü kesiyor.
Umarım anlata bilmişimdir.
- Offline
- Erkek
Çizmiş olduğun obje altına bir plane çizerek Matte shadow materyali atarsan obje zeminin üzerinden görünecektir.
Vray kullanıyorsan çizmiş olduğun plane vraymtlwrapper materyali atarsan obje zemini üzerinde görünecektir.
Örnek Video = https://www.youtube.com/watch?v=2KEAl0kJSdo
- Offline
- Erkek
HDRI ve 360 derecelik panoramik fotoğraf hazırlamak farklı şeyler.
HDRI fotoğraf, daha çekilirken farklı pozlarda çekilip üretilir. Ve gerçek zamanlı ya da değil bir nevi çevresel ışık kaynağı gibi kullanılır. HDRI fotoğrafı 360 derece panoramik hale getirmek başka bir konu.
Kendi ürettiğin modelin fotoğrafa oturtulmasının 360 derece panoramik`le bir ilgisi yok. Genellikle uygun fotoğrafı seçersin, seçtiğin fotoğrafı bir düzleme texture olarak atarsın ve kamerayı vs. ayarlar render alırsın.
Endüstride kullanılan daha gerçekçi yöntemler vardır mutlaka. Ancak temel metod yukarıda anlattığım gibidir.
- Offline
- Erkek
Ali Şengün teşekkürler söylediklerini deneyip yazacağım az sonra.
Hunturk teşekkürler verdiğin bilgiler için.
Bu anlattıklarını zaten biliyorum. Tek kare render için kullanmayacağım. bu söylediğin yol uğraştırıcı.
Ben kendi ürettiğim hdri ile sahne yaptım. buraya kadar herşey normal. render alırken o ortamın ışığı ve aklına gelecek her şey normal. Normal olmayan tek şey hazırladığım objenin zemine oturmaması. örnek verecek olursam https://3dexport.com/3dmodel-exhibition-hall-112382.htm ekte ki sayfada bi hdri var iki tane resim koymuşlar. ikinci resme bakarsan Sphere nasıl zemine oturmuş anlatmak istediğim bu. ben istediğim zaman açıyı değiştirmek istiyorum render süreçleri sancılı olduğu için diğer yollar bana zaman kaybettiriyor.
teşekkkürler
- Offline
- Erkek