3ds Max : uvmap için yardım
Arkadaşlar 2 veya daha fazla sayıda objeye kaplama atadığımda, aynı ölçülerde uvmapı tüm objeler için tek seferde yapmak istiyorum. Tüm objeler seçili iken tek seferde komut verdiğimde uvmap atıyorum. Fakat uvmapın merkezi tüm objelerin ortak seçiminde tek merkezde oluşuyor. Dolayısıyla seamlees olmayan texturler için uvmap düzgün olmuyor. Bu sorunu çözmek için her objeyi ayrı ayrı teker teker seçerek uvmapı objenin merkezine kaydırmam gerekiyor. Buda ciddi zaman kaybına neden oluyor. Tüm objeleri seçerek tek seferde uvmap komutu verebildiğimiz gibi tüm objelerin uvmapını tek seferde objelerin kendi merkezine almanın bir yolu varmıdır. Herkeşe kolay gelsin.
Balık verirsen bir kez doyurursun halkı,
Öğretirsen balık tutmasını hep doyar karnı.
Kuan-Tzu
- Offline
https://www.youtube.com/watch?v=XKozB79fcaY
- Offline
- Erkek
ferit bey teşekkür ederim lakin demek istediğim bu değildi.
- Offline
bir silindirle bir küpün uvmapı bir olurmu bir silindire atatığın uvmapı kopyalayıp diğer silindirlere bir küpün uvmapı kopyalayıp diğer küplerin uvmapı yapıştırmak belki işlemi biraz hızlandırır gibime geliyor
- Offline
- Erkek
- Offline
Gülşen Hanım,uvw map uygulayacağınız tüm objeler seçili iken modifier list sekmesine tıklayın en üstte use pivot points yazısını göreceksiniz. O yazıya tıklayın ve ondan sonra uvw map ekleyin.her obje için ayrı ayrı uvw map eklemiş olursunuz.
- Offline
- Erkek
use real-world scale kullanmanız lazım bir kere kaplamanın ölçülerini girdikten sonra hangi objeye atarsanız atayın uvw de real world map size derseniz o kaplama boyutunda olduğu gibi kaplar...
videoda örnek var
https://www.youtube.com/watch?v=1Iqmif4OgqA
- Offline
- Erkek
Özler bey çok tşekkürler, tamda bunu demek istemiştim. Sorun çözüldü ve gerçek bir yardım oldu bu sağolun.
Gökhan bey sizin önermenizde baya kullanışlı. Hatta iki yöntem birleştiriledebilir. Çok sağolun.
- Offline
Rica ederim bilgi paylaştıkça çoğalır.
Bildiklerimin çoğunu bu forumdaki soru cevaplardan öğrendim ben de.
- Offline
- Erkek