3ds Max : Kalabalık sahne optimizasyonu nasıl yapılır?
Şimdi kalabalık bir sahneye animasyon renderi alacağım (duruma göre 500-1000 kare)
3dsmax in kendi insanlarını kullanıyorum. 3dskyorg veya başka sitelerden bulduğum ücretsiz ağaçları ve otomobilleri kullanmayı düşünüyorum. Hızlı render almak adına oyunlarda olduğu gibi uzak mesafede kalan bu çevre nesnelerinin detaylarını veya kalitelerini düşük tutma gibi bir sistem kurabilir miyiz? Çünkü mimari model değil de kastıran şeyler hep bu çevre elemanları oluyor. Haliyle en az 500 kare olacağı için de sıkıntı büyük.
Varsa bu konuda tavsiyeniz bahsedebilirseniz sevinirim.
- Offline
- Erkek
şöyle bir inceleme yazmışlar:
http://www.evermotion.org/tutorials/show/10105/optimizing-3d-scenes-for-faster-rendering
"renderde görünmeyenleri silmek" odaklı bir yaklaşım, sanırım işin özü sahneyi ilk modellerken ileriyi düşünüp gerektiğinde az polygon ile gitmek.
kaç polygon var sahnede ?
- Offline
- Erkek
Şuan sahnemde fazla poligon yok. Açıkçası çevreyi düzenlemedim. İnsan bitki ve otomobil modelleri odaklı olmak üzere optimizasyon arayışları içerisindeyim.
Hani diyorum bir script olsa 5000 brim mesafedeki bir objeye 1 brim optimize modifiyesi uygulasa 10000 brim mesafedekine 2 brim optimize modifiyesi uygulasa. Görünmeyen cisimleri hide yapsa, renderden kaldırsa. Bu şekilde rahatlatılabilir.
Tek kare renderi optimize etmesini biliyorum. Ama kameramız 360 çizerek dolaşacak, bu sahne için nasıl plan yapılır onu merak ediyorum.
- Offline
- Erkek
Forest pack, multiscatter gibi pluginlerin işini görmesi lazım.
- Offline
- Erkek
ben autodeskin karakterlerini beyenmiyorum
https://youtu.be/37F2vXjh-jk
böyle yapıyorum
- Offline
- Erkek
Erkan bey çok güzelmiş :) Sizin scriptler hep güzel oluyor zaten :)
- Offline
- Erkek