3ds Max : 3boyutta çizgi
merhabalar
arkadaşlar çizgilerden oluşan 3 boyutlu bır nesne, mesala küre nasıl çizilir? yani xy koodınarında çizim yaparken z ye geçip sonra tekrar xy koordınatına geçmek gibi. .Bır kure çizip uzerınden snapla xyz koordınatlarında çizim yapmabılırken küre olmadanda bu nasıl yapılabılır?
tşkk
- Offline
- Bayan
küre olmadan o olmaz sanırım. çünkü 3D ile snap yaparken program Vertex noktalarına snap yapıyor. veya yüzeylere yapışıyor. vertex olmadan boşluğa snap yapamaz.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Bu video belki işinize yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=-cTdGjqJpeQ
- Offline
- Erkek
cevaplar için teşekkurler
Necmı bey snaplı olamaz ama snapsız olmalı dıye dusunuyorum.
inanın bunu çizememek beni deli etti.
Alper arkadasım tesekkurler ama vıdeo onunla ılgılı değıl
Mehmet arkasdasım ıstedıgım sey o da degil ama cevap için tşkk
istedigim şey : plan vıewda shıft tusuna basarak bırbırıne dık çızdıler cızerken
left wıev a gectıgımızde(MESALA) EN SON KALDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK (z ) yonunde çızım yapmaya devam etmek. ekranda (left wıev un ekranında) bu durum o oyle gorunurken(yanı sız dık cızdıgınızı sanırken...
FRONT WIEV EKRANINDA BU ILK CIZDIGINIZ ÇIZGININ EGIK CIZGILER OLDUGUNU GORUYORSUNUZ.YANI: SISTEM SIZIN XY KOORDINATINDA YANI PLANDA CİZDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK CIZIM YAPMIYOR.KENDISI HEMEN ILK CİZGINIZI EYIYOR VE SONRAKILERI X YADA Y KOORDINATININ DIKINDE CIZIM YAPMAYA DEVAM EDIYOR BU NASIL ÇÖZÜLEBILIR?
- Offline
- Bayan
- Offline
- Erkek
O dediğini bende isterdim, özellikle eğimli birşey çizerken arıyor insan, ama viewport değişince program durumu algılayamıyor.
O zaman çizgileri parçalı yapacaksın, tepeden U gibi geniş çiz, sonra sağ görünüme geç başka bir L çiz. Sonra Edit line komutu ile hepsini birbirine bağla. Unutmaman gerekn SNAP nokta modunda olacak ve çizginin en ucunu yakalayacak. En son hepsini weld yapacaksın.
- Offline
- Erkek