3ds Max : 3boyutta çizgi

3boyutta çizgi
eda1990eda sayınAvatar

merhabalar
arkadaşlar çizgilerden oluşan 3 boyutlu bır nesne, mesala küre nasıl çizilir? yani xy koodınarında çizim yaparken z ye geçip sonra tekrar xy koordınatına geçmek gibi. .Bır kure çizip uzerınden snapla xyz koordınatlarında çizim yapmabılırken küre olmadanda bu nasıl yapılabılır?
tşkk


2016-10-02 00:55:47
  • Offline
  • Bayan
küe
drekonNecmi DemirkeserAvatar

küre olmadan o olmaz sanırım. çünkü 3D ile snap yaparken program Vertex noktalarına snap yapıyor. veya yüzeylere yapışıyor. vertex olmadan boşluğa snap yapamaz.


Game maker
2016-10-09 19:41:44
  • Offline
  • Erkek
3d spline
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

3d spline

Anladığım kadarıyla kendi modelinizi sonuç olarak 3d çizgilerden oluşturmak istiyorsunuz herhangibir modeli 3d çizgilere dönüştürmek mümkün Ekte bir modelin dönüştürülmüş hali var ekran görüntüsü 3d çizgilerden oluştuğu için biraz wireframe gibi görünüyor ama model sadece 3d splineden oluşmuştur.

©Mehmet KALAMAN | DXF
2016-10-10 01:01:49
  • Offline
  • Erkek
Bu video belki işinize
aalper286Alper SEVİNÇAvatar

Bu video belki işinize yarar.

https://www.youtube.com/watch?v=-cTdGjqJpeQ


2016-10-10 10:10:39
  • Offline
  • Erkek
Yada kürenin çizgilerini alabilirsiniz.
aalper286Alper SEVİNÇAvatar

Yada kürenin çizgilerini alabilirsiniz.

Yada kürenin çizgilerini alabilirsiniz. Create Shape From Selection

2016-10-10 10:12:12
  • Offline
  • Erkek
cevaplar için teşekkurler
eda1990eda sayınAvatar

cevaplar için teşekkurler
Necmı bey snaplı olamaz ama snapsız olmalı dıye dusunuyorum.
inanın bunu çizememek beni deli etti.
Alper arkadasım tesekkurler ama vıdeo onunla ılgılı değıl
Mehmet arkasdasım ıstedıgım sey o da degil ama cevap için tşkk
istedigim şey : plan vıewda shıft tusuna basarak bırbırıne dık çızdıler cızerken
left wıev a gectıgımızde(MESALA) EN SON KALDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK (z ) yonunde çızım yapmaya devam etmek. ekranda (left wıev un ekranında) bu durum o oyle gorunurken(yanı sız dık cızdıgınızı sanırken...
FRONT WIEV EKRANINDA BU ILK CIZDIGINIZ ÇIZGININ EGIK CIZGILER OLDUGUNU GORUYORSUNUZ.YANI: SISTEM SIZIN XY KOORDINATINDA YANI PLANDA CİZDIGINIZ NOKTADAN YUKARI DIK CIZIM YAPMIYOR.KENDISI HEMEN ILK CİZGINIZI EYIYOR VE SONRAKILERI X YADA Y KOORDINATININ DIKINDE CIZIM YAPMAYA DEVAM EDIYOR BU NASIL ÇÖZÜLEBILIR?


2016-10-13 03:12:12 Edit:2016-10-13 03:56:03
  • Offline
  • Bayan
snap 2d ,3d ve 2.5d
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

snap 2d ,3d ve 2.5d

Yine yanlış anlamadıysam snap ayarlarıyla alakalı bi durum şahsen cinema 4d kullanıyorum ama bizde 2d ,3d ve 2.5d snap var bizdeki 2.5d tam senin istediğini yapıyor görünüşe göre sağ yan sol yan yada üst senin en son eklediin noktanın koordinatına göre davranıyor atıyorum sağ görünüşdesin enson x50 ye bir nokta yerleştirmişsin ve diğer tıklayarak yerleştirdiğin nokta y5 z6 ve son yerleştirdiğin nokta yüzünden x50 oluyor tabiki bu sefer üst görünüşe geçersen y5 olatak alacak Not:bizde y=up :) Ayrıca cad mantığıyla çizim yapmak istersen Draw4D diye bir plugin var ekte bi resim olacak

©Mehmet KALAMAN | DXF
2016-10-13 15:22:39
  • Offline
  • Erkek
parçalı
drekonNecmi DemirkeserAvatar

O dediğini bende isterdim, özellikle eğimli birşey çizerken arıyor insan, ama viewport değişince program durumu algılayamıyor.

O zaman çizgileri parçalı yapacaksın, tepeden U gibi geniş çiz, sonra sağ görünüme geç başka bir L çiz. Sonra Edit line komutu ile hepsini birbirine bağla. Unutmaman gerekn SNAP nokta modunda olacak ve çizginin en ucunu yakalayacak. En son hepsini weld yapacaksın.


Game maker
2016-10-13 22:13:13
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!