3ds Max : Pivot sorunu
Merhaba arkadaşlar, normal bi sahnede modelleme yaptıktan sonra o modeli küsüratlı bi değerle döndürünce pivotu x ve y koordinatları farklı yöneleri gösteriyo. Bunu normal move yapmak için kullanırken wievi Local yaparak hallediyorum, ama edit polyde nokta kontrolü yaparken local sorunu çözmüyo. ana grid üzerine normal box çizerek önceden çevirdiğim modeli onun koordinatlarına getirip öyle yapıyorum ama buda çok zamanımı alıyo yada hierarcyden pivot kontrolüne gelip pivotu dönüyorum modelin koordinatlarına göre ama buda zaman alıyo. Bunun daha kolay bi yolu varmıdır acana?
Umarım pek açıklıyıcı olmuştur :)
- Offline
- Erkek
Alt obje modlarında ana objenin pivotunu baz alarak hareket edebilmek için parent kullanılabilir.
- Offline
- Erkek
Pivotu view`den local`e göre ayarladığın yerde parent diye bir seçenek daha var. Parent burada ana obje anlamında kullanılıyor. Vertex, edge, polygon gibi alt obje modlarını local pivota göre değil de ana objenin pivotuna göre hareket ettirmek için kullanılıyor.
- Offline
- Erkek
Deniz hocam çok teşekkür ediyorum, o sekmedeki bütün seçenekleri kullanmıştım parentide nasıl olduda seçmedim anlamadım genelde grid kullanıyodum döndürdüğüm objeleri ama parent de çok iyi çalışıyo tam işimi görüyor. Tekrardan sağolun.
- Offline
- Erkek