3ds Max : 3DsMax De Arka Planı Flu Yapma
Selam Iyı aksamlar Arkadaslar Render Goruntusunde Arka Planı Flue Yapabılmek Icın Ne Yapmak GErekli ?
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Üstat
https://www.youtube.com/watch?v=GsjQhOOr2Lo adresinde bir ders var incele istersen.
Kolay gelsin
- Offline
- Erkek
tesekkur ederım ılgınden oturu saygılar kolay gelsın
- Offline
- Erkek
Tavsiye flu ve ışıltı gibi detayları photoshop ile yapmanız, çünkü 3dsmax bu işi yaparsa değişiklik için tekrar saatlerce render almak gerekir.
- Offline
- Erkek
Tavsıyenız Icın Tesekkur Ederım Haklısınız Cunku Sahnelerde Detayları Flulastırabılmek Adına Once Ayarları Yapabılmek Icın Dakıkalar Su Gıbı Akıp GIdıyor Sonrasında Ise Render Suresını Etkıleyen Faktorler Cıkıyor Karsımıza Photo Shop Yada Adobe Ilıturatıons Kullanmak Daha Mantıklı
Saygılar Kolay Gelsın ...
- Offline
- Erkek
birde fırça çeşitleri (ABR dosyadı) ve renk modlarını düşününce epeyce avantajı oluyor.
iyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Tesekkur Ederım Saygılarımla Iyı Geceler Dılerım
- Offline
- Erkek
Ben şahsen 2 metotdan birisini kullanıyorum
1.Metot fiziksel tabanlı bir render motoru kullanmak
bu motorlarda dof etkileri için gerçek kamera ayarları kullanılmakta
Stillimage kısmında sahne içinde hareketli objeler varsada odak noktası ve f/stop a karar verdikten sonra shutter speed ayarlarının geciktirilmesi yada süresinin kısaltılması gerekmekte
Video render olacaksada sahnede motion blur gerekiyorsa shutter angle ayarlanması gerekmekte
Faydaları
Kusursuz bir derinlik etkisi ve yine kusursuz motion blur etkisi ve istenildiği durumda boke etkisini yakalayabilmek
Sıkıntıları
sahneye karar vermeden önce çok fazla deneme renderi gerekebilmesi ve sürelerin biraz uzun olması
2.Metot burda raytrace tarzında çalışan bir render engine kullanıyorsak
Basitçe multi pass render kullanmak gerekmekte multi pass render bize ayrı bir depth map verecektir bu map`ı ps`de lens bulur kullanarak soruce kısmından seçmemiz yeterli olacaktır rerenderde tıkladığımız focus noktası olarak kullanacaktır ardında kalan bölgeler depth map`a bağlı olarak flu olacaktır.
Faydaları
Fiziksel motorlara göre daha hızlı ve depth map sayesinde tekrar render almak zorunda kalınmaması (illa yeni depth map lazım olursa sadece 1-2 dk içersinde yeni depth map üretilebilir)
Sıkıntısı
Ps`den kaynaklı flu alanın focusdan sonra birden başlayıp bitmesi yumuşak bir geçiş için biraz daha ps kullanmak lazım piysical motorlardaki gerçek fotoğraf etkilerinden hiçbirinin kendi içinde barınmaması
- Offline
- Erkek
johonwayni Bende Photo Shop U Uygun Buldum Render Suresı Onemlı Fakat BIlemedım Yınede Verdıgın Bılgıler Icın COk Ama Cok Tesekekkur Ederım KOlay Gelsın Saygınlar ...
Ic Mımarı Tasarımlar Zaten Pc Icın Baslı BAsına Kulfet Ayrıca Ek Vektorler Hızı Azaltıyor ve Iyıce Yavas Calısma Ortamları Olusturması ek Olarak Denoıser Gıbı Eklentıler de Isın Icıne Gırınce :( 6 Bınlıralık PC Cop Gorevı GOruyor :S Daha Iyısı Daha Iyısı Bu Isın Sonu Da Yok Icımı Doktum Bıraz :)))
Kolaygelsın Tekrardan Saygılarımla
- Offline
- Erkek
Valla bunları yazdım ama şahsen Cinema 4D kullanıyorum sonucda hepsi bizim işlerde A-B arası kullandığımız yazılımlar birinde Cube`dir diğerinde Box render motorlarıda böyle birinde olan bir şey diğerindede var bu devirde yazılımlar arasındaki farkların olduğu çizgiler iyice inceldi
Ha bunu neden yazdım konu başlığı yüzünden bu bilgilerden maya kullananlarda faydalanabilir xsi kullananda fark etmez
Benim gördüğüm bu işlerin icadından beri herzaman donanım olmuştur ve yapılan vfx işleri olsun fotorealistik renderler olsun bu sektör dünyanın en karışık işleri sıralamasında bence ilk`5 de yerini alır neden gözümde top 5`de dersekde hani derlerya atommu parçalıyorsunuz tabiki hayır ama atom parçalamanın bile belli bir formülü var ama bizim işlerde her proje ayrı bir macera eğer sen v-rayla uğraşıyorsan Alex Roman`ın yazdığı the book`u edine bilirsin şahsen ben v-ray`ı bir türlü öğrenemedim ve bu yüzden sevemedim ama bu adama oha diyerek bakıyorum ki post produc`dende anlıyor
- Offline
- Erkek