3ds Max : Kumaş Giydirme
Merhaba arkadaşlar.
Uygulamasını yaptığım bir cafe projesi var, cafenin bulunduğu bina 5 katlı. Cafenin bulunduğu kat ile üstende yapıacalk ofis katı cepheleri revize edilecek. Bu revize yapılırken binanın tamamını göstermem gerekiyor. Ben biraz daha gerçeğe yakın olsun diye, üst kat balkonlarda korkuluğa içinden geçen kumaşlar var, bu görüntüyü nasıl edebilirim. Railing ile oluşturduğum korkuluğun aralarından kumaşı nasıl geçirebilirim.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum.
- Offline
- Bayan
50 kişi bakmış cevap yok çok mu zor sordum acaba :(
- Offline
- Bayan
Hızlı düşündüm, yan görünüşten line ile çizip, kıvrımları yumuşatırdım sanırım.
- Offline
- Erkek
bahsettiğiniz korkuluklardan kumaşın nasıl geçtiğini yada parça parça bağlandığını gözümde tam canlandıramadım fakat,
eğer kumaş tek parça ise birbirini tekrar eden en küçük kısmını bulup CLOTH modifieri ile o kısmı elde etmeniz lazım. Gerisini kopyalayarak bütün bir görüntü elde edersiniz.
Cloth modifiyeri ile çalışırken olabildiğince yüksek poligonlu bir plane ile çalışın, kumaşın kumaşı o kadar gerçekçi kıvrılır ve görünür.
Yada eğer çoğunlukla düz olan kumaşı sadece rüzgarda hafif dalgalanmış, salınmış bir görüntü elde etmek istiyorsan kumaşın en kaba kıvrılan yerlerini el ile düzenle ve turbosmoth yada meshsmooth uygula, sonrasında üzerine
1) poligon sayısını artırıp (tesselate yada farkı bir yöntem ile) noise modifieri ekleyebilirsin.
Yada;
2)Dİsplace yada vray displace uygulayarak map olarak noise verecek bir map ile kırışıklık yaratabilirsin.
Yada;
3)Poligon sayım sabit kalsın diyorsan bump kanalına ve shader mapi olarak yine noise verecek bir map atayabilirsin.
- Offline
- Erkek
Anladığım kadarıyla parmaklılar arasında balık sırtı dolaşan bir tente görüntüsü istiyorsunuz.
Üst görünüşten create line ile dışarıdan görünecek parmaklığın arkasından görünmeyeceklerin önünden teğet geçen bir curve çizin. Daha sonra bunu parmaklık yüksekliğinde extrude yaparak turbosmooth uygulayın.
- Offline
- Erkek