3ds Max : Peyzaj Projeleri
Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir problem yaşadığım bir konu var bir türlü çaresini keşfedemedim. Çalıştığım işyerinde peyzaj projelerinin çizimini yapıyorum ve bu alanlar genelde 100.000m² ile 200.000m² arasında değişiyor. Haliyle böyle bir alanda bitkilendirme yaptığım vakit bilgisayarım da isyanları oynuyor. SOrunlarımı şöyle sıralamam gerekirse;
1- Bu kadar büyük alanlarda yapacağım çim alanları nasıl daha gerçekçi yapabilirim. Çim etkisini renderlerimde görmek istiyorum. Vraydisp kullanıyorum ufak yerlerde fakat büyük yerlerde render süresini çok uzatıyor bu durumu nasıl aşabilirim.
2- Bu kadar büyük alanda bitkilendirmede nasıl bir yol izleyebilirim bazen yüzlerce ağaç yüzlerce irili ufaklı bitki bazen binlerce çiçek oluyor. Bu konuda ne yapabilirim.
3- Son olarak daha gerçekçi görüntüler elde etmek için neler yapmalıyım.
Bir tane örnek renderimi ekliyorum.. Şimdiden yardım için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Ito Kullandınmı hiç
- Offline
Vray mesh exporter kullanarak sahneyi poligon anlamında rahatlatabilirsiniz. Çimleride kaplama değilde model olarak kullanırsanız güzel sonuç alırsınız fakat malum polygon sayısı çok artar. Bu gönderdiğiniz kalite kurtarıyorsa Lumion kullansanız daha rahat edersiniz.
En son olarak gerçekçi render alma işi ise zaten olay bu. Çalımaya ders izlemeye devam.
Kola gelsin.
- Offline
- Erkek
bu tur büyük ve bitkilerin fazla olduğu alanlarda proxy calışmakta fayda var. multiscatter ve itoforest kullanmazsanız ısın işin içinden çıkılmaz.
2 pluginin de çalışma mantığında proxy mantığı olduğu için hem gerçekçi sonuçlar hemde pc performanslı kullanırsınız. İtofrest çimleri fena değil ancak ağaçları çokta iyi değil.Benim tercihim R&D grubum çim ve bitkileri oldukça gerçekçi. Sahnede bunları multiscater yada itoforest ile çoğaltırsan daha gerçekçi sonuçlar elde edeceğini düşünüyorum.
- Offline
- Erkek
lumion ile çalışabilirsin, sıfır sorun.
- Offline
Cevaplar için çok teşekkürler.
Seyfeddin: Itoonun daha önce kırık versiyonunu kullandım şuan kullanmıyorum. Multiscatter kullanıyorum.
kanakan: Lumion kalitesi aslında kurtarır ama ben lumion kullanmak istemiyorum kendimi daha fazla ilerletebilmek adına. Önerebileceğin ücretsiz dersler var mı?
peritiko::proxy kullanmaya yeni yeni başladım. multiscatteride öyle. Şu çim olayını çözersem sorun kalmayacak sonra render kısmı işte..
surgunsehri: kullanmak istemiyorum o arkadaşı :)
- Offline
- Erkek
çalışmayı nasıl kullanıcağını bilmiyorum ama görselleştirme yada animasyon bile olsa ben çalışmayı üçe bölerdim , bütün alanın kadraja girdiği kısım için düşük detaylı model hazırlar kaplamayla işi bitiririm bu çok daha iyi sonuç verir, geniş açılı çekimler için belli kısımların detaylı modelini oluşturur yine kaplamayla sonuca giderim , yakın plan çekimlerin olduğu kısımlar içinde yüksek detaylı modelleme yaparım
çalışma dosyası artar ve iş süresi uzar ama sistemi yormaz render süresini kısaltır detay kısmında sistem seni sınırlamaz bu sayede daha detaylı ve daha kaliteli sonuç alırsın.
- Offline
- Erkek
serkanmert: güzel bir yaklaşım hoşuma da gitti fakat o kadar zamanım olmuyor.
- Offline
- Erkek
Autograss pluginini deneyebilirsin çim için. Gördüğüm en sorunsuz ve mükemmele yakın plugin çim için.
- Offline
- Erkek