3ds Max : Başlangıç İçin Sorular

Başlangıç İçin Sorular
Onur89TRonur kardelenAvatar

Arkadaşlar ben 3ds Max 2016 kullanıyorum. Alpha Channel ile ilgili sorun yaşıyorum. Ara formlar (yarı opak yarı saydam) olan kısımlar şekildeki gibi ya hiç görünmüyor, ya da tam görünür halde. Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

http://www.wallworm.net/index.php/topic,1490.0.html

Bu sayfada arkadaşım bir şeyler anlattı fakat kafam çorba oldu, İngilizcem yetersiz. Bir bakın belki çözeriz.

http://i.hizliresim.com/gZnvjQ.png

Bir de şöyle bir sorum var. Ben objeleri convex`e çevirmek için Turn To Poly özelliğini kullanıyorum. Onda Split yapma seçeneği var mı bilmiyorum fakat sanırım yok ve split etmiyor (bölmüyor). Fakat slice yapıyor yani kesip convex`e çeviriyor. Benim ise split edilmiş convex`e ihtiyacım var. Bazı objelerim kompleks olduğundan tek tek değil de otomatik olarak split etme şansım var mıdır? Ondan sonra da explode ile parçalayacağım objeyi. Umarım anlatabilmişimdir. Şimdiden teşekkürler.


2015-12-27 22:13:50
  • Offline
  • Erkek
alpha`yı ekteki gibi düzenlemen
htuncayabuzer rendercigil

alpha`yı ekteki gibi düzenlemen

alpha`yı ekteki gibi düzenlemen gerekiyor, saydam nesneler dışında alpha genelde siyah/beyaz olur. ikinci soru pek anlaşılmıyor,sormak istediğin şu şekilde ise; polygon nesnelerde split ayırmaktan çok kesmek olarak tanımlı, ayırmak için detach kullanman gerekir, toplu detach için script kullanman gerekebilir. soulburn script paketinin içinde seçilenleri toplu ayırma ve ekleme için araç var, bunlardan yararlanabilirsin. http://www.neilblevins.com/cg_tools/scripts/3dsmax/soulburnscripts.htm

2015-12-28 02:13:55
  • Offline
  • Erkek
Dostum öncelikle yanıtın için
Onur89TRonur kardelenAvatar

Dostum öncelikle yanıtın için teşekkür ederim. İlk sorumla ilgili sanırım yanlış bir anlaşılma olmuş. Ben o resmi tamamen deneme amaçlı kullandım. Ve farkındaysanız hazırladığım alpha channelda (verdiğim linkte görebilirsiniz) ara tonlar yani geçişler var. Fakat ortaya çıkan sonuçta çok keskin hatlar oluşmuş durumda. Normalde o yarı saydam kısımların realistic viewportta yarı saydam gözükmesi gerekmez mi? Bunu sağlamak için ne yapabilirim? Benim sorum buydu.

Probleme bir de şöyle bakın. http://i.hizliresim.com/Z7LkOZ.jpg

Artık delirecem yav. Benim amacım Wall Worm`da sitemizi (oturduğum yer) modellemekti fakat hiçbir transparan modeli bu sorun yüzünden yapamıyorum. Artık bıkkınlık geldi. Kaç ay oldu başlayalı, başladığımla kaldım. Benim real time olarak o transparan kısımları düzgün görüntülemem lazım. Çünkü oyuna aktaracağım. Fakat siz de yardım etmeyecekseniz artık benden pes. Birkaç gün daha buralardayım. Şu başlangıç seviyesi konuya olayı çözen bir mesaj gelmeyecekse ben bu modelleme işinden tamamen soğuyacağım ve bir daha da elimi sürmem.


2015-12-28 15:27:50 Edit:2015-12-28 21:23:02
  • Offline
  • Erkek
dosya max2016 olduğundan
htuncayabuzer rendercigil


 dosya max2016 olduğundan

dosya max2016 olduğundan içeriğine bakamadım ama tahminim ekran görüntüsünde göreceğin "realistic material with maps" seçeneğinde, bunu hem viewportan hemde malzeme editörden geçişini yapabilirsin. max açıldığında default kapalı olur.

2015-12-29 09:45:28
  • Offline
  • Erkek
Paşam bende hala tırtıklı
Onur89TRonur kardelenAvatar

Paşam dediğini uyguladım ama bende hala tırtıklı bu meret. Yani PC alıp da test ettirip olmazsa geri veremem ki... Tam bir çıkmazdayım. (Grafik modu DX9)


2015-12-29 15:48:02 Edit:2015-12-29 15:49:19
  • Offline
  • Erkek
Test için kullandığın Max
yavuzSerkan Yavuz

Test için kullandığın Max Dosyasını ve kaplamanı yollama imkanın var mı? İstersen bir de aynı dosyayı farklı bir makinede deneyelim.


2015-12-29 15:59:25
  • Offline
  • Erkek
Tabi dostum. Bendeki
Onur89TRonur kardelenAvatar

Tabi dostum.

Bendeki real time görünüş (realistic viewportta): http://i.hizliresim.com/bJlWEj.jpg

Download: http://www.filedropper.com/ronaldo


2015-12-29 17:51:23
  • Offline
  • Erkek
Dosyayı Max 2016 ile
yavuzSerkan Yavuz

Dosyayı Max 2016 ile

Dosyayı Max 2016 ile açıp denediğimde bende de aynı sorun oluştu.
Hiç bir değişiklik yapmadan 2015 olarak kaydedip, 2015`te açtığımda düzgün göründü.
Birçok Driver ile denedim, herbirinde ayrı görüntü bozuklukları oluştu. En son Phong Basic Paremeters altında opacity kısmını Sıfır`a çekince görüntü düzeldi.

Gariptir düzelen dosyayı tekrar 2015'te açtığımda Opacity kısmını 0'da yapsam 100'de yapsam görüntüde bir değişiklik olmuyor. 2016'nın bir Bug'u olabilir mi acaba...


2015-12-29 22:21:13 Edit:2015-12-29 22:52:46
  • Offline
  • Erkek
Dostum beni aydınlattığın için
Onur89TRonur kardelenAvatar

Opacity`i 0 yaptığımda düzeldiğini ben de fark etmiştim. Fakat oyuna aktarırken model görünmüyordu. Demek ki 2015 kullanmam gerekecek. Dostum beni aydınlattığın için teşekkür ederim. Bundan sonraki ilk hedefim internet gelir gelmez 2015 versiyonunu denemek olacak. Tekrar sağ ol.


2015-12-29 23:41:12 Edit:2015-12-29 23:43:00
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!